اینستاگرام حالت کنترل والدین را در دسترس کاربران ایالات متحده آمریکا قرار داد

به گزارش آناسی، پس از شایعات و حدس های بسیار زیاد، بالاخره اینستاگرام قابلیت بسیار کاربردی و مطلوب کنترل والدین را در اختیار کاربران ساکن ایالات متحده آمریکا قرار داد. اگر به خاطر داشته باشید، پیش تر و در ماه دسامبر سال 2021 (آذز ماه 1400) مدیرعامل این شرکت، این قابلیت بسیار مفید را معرفی کرد و آن را به عنوان دیواری در راستای حفاظت از دسترسی بچه ها به محتوای نامناسب دانست. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، از این قابلیت به عنوان اولین مجموعه ابزارهای نظارت والدین بر این پلتفرم یاد می نماید که به آن ها اجازه می دهد مدت زمانی که نوجوان آن ها در اینستاگرام می گذرانند را مشاهده نموده و محدودیت هایی را برای آن ها مشخص نمایند.

اینستاگرام حالت کنترل والدین را در دسترس کاربران ایالات متحده آمریکا قرار داد

باید یادآوری کنیم که این قابلیت نو اینستاگرام در واکنش به ماه ها انتقاد شدید از این پلتفرم در اختیار کاربران کشور آمریکا قرار گرفته است. به همین دلیل بسیاری از خبرگزاری ها مطالبی در رابطه با این شبکه اجتماعی محبوب نوشتند مبنی براینکه اینستاگرام دیگر مثل سابق نیست و اکنون به فضایی برای تبلیغات و خرید تبدیل شده است در حالی که پیش از این یک فضای محبت آمیز برای اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو با دوستان داشت.

پیش تر نیز وال استریت ژورنال طی تحقیقاتی به این نتیجه رسید که این پلتفرم محبوب تاثیرات مضری بر سلامت روان کاربران جوان به ویژه دختران نوجوان دارد که البته متا صحت این تحقیق را نادرست دانسته است. مدت کوتاهی پس از انتشار عمومی این تحقیق، این شرکت اعلام نمود که توسعه نسخه ای از اینستاگرام برای کاربران با سن کمتر از 13 سال را متوقف می نماید. بعلاوه قابلیتی را ارائه کرد که به موجب آن کاربران تشویق می شوند تا پس از مدت زمان مشخصی دیگر از این برنامه استفاده ننمایند و از آن فاصله بگیرند.

این قابلیت مفید و بسیار کاربردی که در ایالات متحده برای کاربران در دسترس قرار گرفته، طبق اعلام اینستاگرام به سایر کشور ها نیز می آید. این ابزار ها به والدین نوجوانان این امکان را می دهند تا آنالیز نمایند که فرزندشان چند ساعت در روز را در این پلتفرم می گذارند، بعلاوه می توانند برای آن ها محدودیت زمانی تعریف نمایند، هنگامی که آن ها شخصی را ریپورت می نمایند به والدین به وسیله نوتیفیکیشن اطلاع داده می گردد و اگر تغییری در فالورها یا افرادی که نوجوان را دنبال می نمایند، رخ دهد، والدین متوجه می شوند.

موسری در رابطه با این موضوع می گوید که نوجوانان باید این قابلیت را در اپلیکیشن اینستاگرام خود فعال نمایند تا والدین بتوانند به آن دسترسی پیدا نمایند، اما در ماه ژوئن این امکان را برای والدین نیز فراهم خواهد شد تا بدون احتیاج به فعال کردن آن از گوشی نوجوانان به آن ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این ها، این شرکت روی قابلیت نو دیگری کار می نماید که به والدین اجازه می دهد ساعت های خاصی را تنظیم نمایند که در آن بازه زمانی نوجوانان می توانند از اینستاگرام استفاده نمایند. بعلاوه تیم اینستاگرام روی یک استور برای دسترسی به ابزارهای نظارتی کار می نماید که دارای مرکز آموزشی حاوی مقاله های مختلف و فیلم های آموزشی است.

اینستاگرام یکی از معدود اپلیکیشن های شبکه اجتماعی است که تغییراتی را در راستای استفاده بچه ها داشته است. حتی در این راستا میخواهد در احراز هویت آن ها هم سخت گیری های زیادی را انجام دهد. اما جدا از این مسائل، این پلتفرم محبوب در ادامه فرایند افزودن قابلیت های نو، این بار از اضافه شدن ویژگی خبر داده که برای تولیدنمایندگان محتوا بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. قابلیت نوی که اینستاگرام به قسمت لایو پلتفرم خود اضافه نموده، استفاده از مدیر کمکی است. به همین دلیل، کاربران می توانند هنگام لایو استریم ها یک کاربر دیگر را به عنوان مدیر کمکی انتخاب نمایند که وی می تواند کامنت های دیگر کاربران را ریپورت کند، آن ها را ببندد و حتی کاربران مزاحم را از لایو بیرون بیاندازد.

بعلاوه اینستاگرام قابلیت نوی را برای کاربرانش عرضه نموده که به طور اتوماتیک زیرنویس را به ویدیو های کاربران اضافه می نماید. این ویژگی به طور پیش فرض برای کاربران فعال خواهد شد، بنابراین آن ها احتیاجی ندارند تا به صورت دستی آن را برای خود فعال نمایند. شکی نیست که قابلیت ایجاد اتوماتیک زیرنویس، برای کاربران دچار مسائل شنوایی و سایر افرادی که تمایل دارند محتوای ویدیوها را به صورت متن و در قالب زیرنویس مشاهده نمایند، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

منبع: Slashgear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2174

به "اینستاگرام حالت کنترل والدین را در دسترس کاربران ایالات متحده آمریکا قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام حالت کنترل والدین را در دسترس کاربران ایالات متحده آمریکا قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید