باربیکیو آجری و [بررسی 5 مدل] ساده و جمع و جور

به گزارش آناسی، باربیکیو آجری یکی از ابزارهایی است که برای کسانی که اهل تفریح هستند، کاربرد زیادی پیدا می کند. پیش از ساخته شدن کوره های گازی، ابتدا آمریکایی ها به باربیکیو آجری علاقه نشان دادند. به کمک باربیکیو آجری می توانید غذا را برای تعداد زیادی از افراد در سرعت برابر آماده و طبخ کنید؛ چرا که به طور معمول این باربیکیو فضای بیشتری نسبت به اجاق ها یا منقل های استاندارد دارد.

باربیکیو آجری و [بررسی 5 مدل] ساده و جمع و جور

اطلاعاتی درباره باربیکیو آجری

تاریخچه باربیکیو آجری

باربیکیو آجری یکی از ابزارهایی است که برای کسانی که اهل تفریح و خوش گذرانی هستند، کاربرد زیادی پیدا می کند. پیش از ساخته شدن کوره های گازی و آشپزخانه های ساخته شده در فضای باز، ابتدا آمریکایی ها به باربیکیو آجری علاقه نشان دادند. لذت پخت و پز در یک روز تعطیل، برگزاری مهمانی در فضای باز و حتی حیاط خانه در کنار مهمانان، چیزی بود که کسی نمی توانست به راحتی از آن بگذرد و بسکمک از افراد، هنگام طراحی دکوراسیون خانه خود، برای ساخت یا خرید باربیکیو آجری هم برنامه ریزی کردند و این وسیله به یکی از اجزای همیشگی خانه های ویلایی و حیاط دار تبدیل شد. باربیکیو آجری در نقاط مختلف آمریکا، نمادی از محلیت و روستایی بودن است؛ هر چند افراد در شهرهای بزرگ و آپارتمانی مانند نیویورک هم تمام تلاش خود را کردند تا از باربیکیو آجری غافل نمانند و فضای بالکن یا پاسیو خود را به آن اختصاص دادند. در سال های بعد از جنگ یعنی دهه 1950، تفریحات بیرون از خانه و مهمانی های فضای باز، به یکی از ملاک های زندگی خوب تبدیل شد. به همین دلیل ساخت و خرید کوره های روباز، که معمولاً به وسیله پدر خانه اداره می شد، به سرعت میان مردم رواج پیدا کرد. به احتمال زیاد، حتی اگر یک باربیکیو آجری از نزدیک ندیده باشید، در فیلم ها یا عکس ها، آن ها را مشاهده کرده اید. اکنون فرصتی است که می توانیم با یکدیگر نگاه دوباره ای به این سازه بیندازیم.

مزایای باربیکیو آجری

در حالی که می توانید یک اجاق گازی معمولی برای پخت و پز و به خصوص مهمانی های بیرونی تان خرید کنید، همواره چیزی شگفت انگیزی در رابطه باربیکیو آجری وجود دارد. این سازه ها به بالکن، پاسیو یا حیاط شما منظره جالبی می دهند و باعث می شوند که یک نقطه تجمع به وجود بیاید که از آن می توانید برای جمع کردن دوستان، خانواده و… در کنار یکدیگر استفاده کنید. همچنین به کمک باربیکیو آجری می توانید غذا را برای تعداد زیادی از افراد در سرعت برابر آماده و طبخ کنید؛ چرا که به طور معمول این باربیکیو فضای بیشتری نسبت به اجاق ها یا منقل های استاندارد دارد. از طرف دیگر، باربیکیو آجری در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم است، بعد از اتمام کار نیاز به جمع کردن و جابه جایی ندارد و احساس بهتری از نظر صمیمیت نسبت به اجاق های آشپزخانه ای استیل ضد زنگ به شما می دهد. ساخت باربیکیو آجری که به وسیله ساخت یک گودال آجری صورت می گیرد، کاری بسیار ساده و آسان است و به احتمال زیاد، هزینه کمتری نسبت به کباب پزهای گازی بر شما تحمیل می شود. اگر شما هم علاقه مند به این نوع باربیکیو شده اید، می توانید دست به کار شوید. با پیداکردن ابزار و مواد مناسب و کمی مهارت، می توانید همین آخر هفته وقت بگذارید و یک باربیکیو آجری را درست کنید.

آشنایی با ساختار باربیکیو آجری

برای ساخت باربیکیو آجری ابتدا بهتر است با ساختار و اجزای اصلی آن آشنا شوید که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

محفظه آتش: دیواره های داخی باربیکیو با آجر پوشانده می شوند. این آجرها، آجر نسوز نامیده شده و اصولاً از خشت ساخته شده اند که ضد آتش می باشد و همچنین گرمای بیشتری را ایجاد و تولید می کند.

میله های آهنی گریل کردن: این میله ها از چدن یا استیل های ضد زنگ ساخته شده اند. این میله ها می توانند به کمک آهن های زاویه دار یا لبه های آجری محافظت و پشتیبانی شوند.

پایه: یک پد به صورت فیبر تقویت شده به وسیله بتن با ضخامت 3 تا 4 اینچ می باشد که بر روی یک پایه 3 تا 4 اینچی از خرده سنگ های فشرده شده واقع شده است و ثبات باربیکیو آجری را ایجاد و تأمین می کند.

دیواره های آجری جامد: این دیواره ها در بالا و در حاشیه و لبه های باربیکیو قرار می گیرند.

محفظه ذغال سنگ/ خاکستر: یک صفحه فلزی جامد است که سوخت باربیکیو آجری را نگه می دارد و همچنین خاکسترهای تولید شده را جدا می کند. این صفحه 7 تا 15 اینچ زیر محل پخت و پز قرار می گیرد.

نحوه نگهداری از باربیکیو آجری

برای جلوگیری از ماندن مواد غذایی بر روی باربیکیو آجری و ایجاد باکتری ها، میله های گریل را با برس شستشو دهید. وقتی باربیکو خنک شد، روغن گیاهی را بر روی آن اسپری کنید تا از زنگ زدگی احتمالی خوداری کند. بعد از هر بار استفاده هم، خاکسترهای سرد را جدا و تمیز کنید تا از ایجاد گرد و غبار و دود در فضا و ایجاد بو و طعم نامطبوع در غذاهایی که بعداً طبخ می کنید جلوگیری شود.

انواع باربیکیو سنگی چیست؟

کباب پز سنگی در حیاط مورد نیاز هر خانه ای هست که هم کاربردی می باشد و هم بسیار زیبا و شیک هست.

کباب پز های سنگی و آجری در ابعاد مختلفی درست می شوند و اصلا نگران نباید نگران این باشید که حیاط شما کوچک است زیرا با هر ابعادی قابل ساخت هستند.

کباب پز سنگی در حیاط از سنگ های مختلفی درست می شوند مانند مدل گابین ، آجری و سنگ آنتیک است و تمام این کباب پز های سنگی می تواند ازمدل گازی یا ذغالی باشند.

معروف ترین نوع باربیکیو طرح کباب پز آجری می باشد که در ساخت آن از آجر نسوز استفاده میکنند ، از دلایلی که از کباب پز های آجری بیشتر از دیگر سنگ ها استفاده میکنند می توان به قیمت مناسب آن در عین حال زیبایی و شیک بودنش اشاره کرد .

کباب پز های سنگی که از جنس گابین می باشند به صورتی هستند که با استفاده از توری های سیمی گابیون فضایی را به وجود میاورند و درون آن را پر از سنگ های مختلف میکنند که این نوع از سنگ ها قیمت بالایی ندارند اما چندان زیبا شاید نباشند و مورد پسند همه نمی باشد.

ساخت باربیکیو در باغ - باربیکیو آجری ساده - کباب پز آجری در بالکن - قیمت باربیکیو آجری آماده - طرح اجاق برای باغ - انواع باربیکیو باغی - کباب پز سنگی ساده

منبع: اتاق
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1893

به "باربیکیو آجری و [بررسی 5 مدل] ساده و جمع و جور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باربیکیو آجری و [بررسی 5 مدل] ساده و جمع و جور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید