با خوردن سیب از دیابت در امان باشید

به گزارش آناسی، صدا و سیما/ مطالعه نشان می دهد که مصرف روزانه سیب می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 36 درصد کاهش دهد. محققان عادات غذایی 7 هزار داوطلب را آنالیز کردند و دریافتند، مصرف دو میوه در روز می تواند خطر دیابت را به مقدار قابل قبولی کاهش دهد.

با خوردن سیب از دیابت در امان باشید

نتایج تحت نظر قرار دادن بیش از 7 هزار و 600 داوطلب که در یک مطالعه دیابت و چاقی در استرالیا شرکت داشتند، اطلاعاتی تازه درباره لزوم مصرف روزانه سیب ارائه کرد.

تیم تحقیقاتی دانشگاه ادیث کاوان در پرت استرالیا کشف کرد، افرادی که دو میوه کامل مصرف می نمایند، اما از نوشیدن آب میوه خودداری می نمایند یک سوم کمتر از کسی که میوه مصرف نمی نماید، به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

در این مطالعه داوطلبان با مصرف انواع مختلف میوه ها از جمله سیب، موز، پرتقال، هلو، گلابی و آلو تحت آنالیز قرار گرفتند؛ کاهش خطر فقط برای میوه های کامل اعمال می گردد، یعنی فرد هر قسمت خوراکی میوه مانند پوست آن را هم مصرف می نماید که حاوی بخش زیادی از مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی است.

به گفته محققان، حدود 463 میلیون بزرگسال در سال 2019 با دیابت زندگی می نمایند و انتظار می رود این رقم تا سال 2045 به 700 میلیون نفر افزایش یابد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1872

به "با خوردن سیب از دیابت در امان باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن سیب از دیابت در امان باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید