بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات در دنیا را بشناسید

به گزارش آناسی، یک موسسه بین المللی سوئدی در گزارشی خاطرنشان کرد که پس از آمریکا، چین بزرگترین فراوری کننده تسلیحات در دنیا به شمار می آید و پس از آن روسیه قرار گرفته است.

بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات در دنیا را بشناسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم سوئد روز دوشنبه گزارش سالیانه خود را صادر کرد که طی آن سه کشور آمریکا، چین و روسیه به ترتیب بزرگترین فراوری کنندگان تسلیحات در دنیا نام گرفتند.

در این گزارش آمده است: آمریکا با فروش 226.6 میلیارد دلار در صدر فروشندگان سلاح در دنیا به شمار می آید که پس از آن با فاصله زیاد چین با فروش بین 70 تا 80 میلیارد دلار در صندلی دوم قرار داشته و روسیه نیز با حدود 37.7 میلیارد دلار در صندلی سوم فروش تسلیحات در دنیا قرار گرفته است.

این موسسه در گزارش خود به تحلیل اطلاعات از سال 2015 تا 2017 پرداخته تا بتواند تصویر فراگیری از فراوری سلاح در چین بدست آورد.

موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم سوئد در گزارش خود آورده است: تکیه چین به واردات تسلیحات و فناوری نظامی خارجی در حال کاهش بوده و صنعت این کشور به نقطه ای رسیده که با درخواست فزاینده ای برای تسلیحات این کشور روبرو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 827

به "بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات در دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین تولیدکنندگان تسلیحات در دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید