بلومبرگ:هک اطلاعات کاربران اینترنت درپوشش اگاهی ها

به گزارش آناسی، تهران - خبرنگاران - تارنمای خبری بلومبرگ در گزارشی نوشت:اگرچه بسیاری از شرکت های بزرگ فن آوری مانند گوگل و فیس بوک بدون اطلاع اقدام به رهگیری اطلاعات کاربران دراینترنت می نمایند،اما اطلاعات تازه نشان داده که صدها شرکت دیگر در پوشش آگهی های ردیاب به دنبال هک اطلاعات خصوصی کاربران هستند.

بلومبرگ:هک اطلاعات کاربران اینترنت درپوشش اگاهی ها

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، بلومبرگ در ادامه نوشت: گزارشی که به تازگی توسط یک شرکت مشاوره خصوصی دانمارکی به نام کوکی بات (Cookiebot) انجام گرفته، اعلام می نماید که حداقل 112 شرکت ردیاب آگهی (ad-tracking) در اینترنت وجود دارند که مبادرت به جمع آوری اطلاعات کاربران مراجعه کننده به سایت های دولتی و بخش عمومی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، می کنند.

بلومبرگ نوشت: تنها 52 مورد از برنامه های نوشته شده از این دست شرکت ها در سایت های دولتی فرانسه یافت شده، درحالی که سایت های دولتی آلمانی همچون سایت های مالی و پرداخت مالیاتی به خوبی تحت محافظت قرار دارند با این وجود یک سوم از صفحات این وب سایت ها شامل برنامه های آگهی های ردیاب هستند.

تارنمای خبری بلومبرگ اضافه نمود: کوکی بات دراین باره نوشت که سایت های اینترنتی اغلب از فن آوری جاواسکریپت استفاده می کنند که قابلیت های متنوعی را به وب سایت ها برای ارائه خدماتی اینترنتی ممکن می سازد که همین اسکریپت ها می تواند بعنوان یک بدافزار تروجان (Trojan horse) عمل نموده و با ایجاد رخنه و دسترسی در سطح بالا، این امکان را به چنین شرکت های دهد که بطور خاموش کسب اطلاعات کنند.

بلومبرگ نوشت: سایت های دولتی (اتحادیه اروپا) اغلب برای تهیه آنها برای آنکه ارزان قیمت تمام گردد از مجموعه ای از شرکت ها و نرم افزارهای ساخت صفحات وب استفاده می نماید که بنابر اصول و قواعد محافظتی خواسته شده اتحادیه اروپا نیستند.

این تارنمای خبری مالی که مقر آن در نیویورک است در ادامه نوشت: چنانچه کاربران اینترنتی نگران شرکت هایی همچون فیس بوک و یا گوگل که درهرکجا به نظارت بر آنها می پردازند که در واقع همین کار را هم انجام می دهند، باید نگران فهرستی از دیگر شرکت هایی باشند که در زمینه برنامه های آگهی فعالیت می کنند، چراکه آنها نیز آشکارا به این کار مبادرت می ورزند.

این گزارش می افزاید: در اوایل امسال میلادی آلمان خواهان محدودیت گردآوری اطلاعات از دیگر سایت ها توسط فیس بوک شده بود، با این حال چنانچه فیس بوک و گوگل از گردآوری اطلاعات از نمایشگرهای کاربران اینترنتی منع هم شوند آنان قادرند تا این اطلاعات را از بسیاری از شرکت هایی که در چنین بازاری فعالیت دارند، خریداری کنند.

بلومبرگ نوشت: گوگل یکی از فعال ترین شرکت های اینترنت در زمینه ردیابی کاربران بوده اما ریشه تمامی چنین مراقبت و نظارت های اینترنتی توسط ردیاب آگهی این است که این امر به مدلی از تجارت تبدیل شده است، در هر حال ما در وب، حتی همین اکنون که این گزارش را می خوانیم، زمانی که به واقع متنفر از آن هستیم که پاییده شویم، تحت نظارت قرار داریم.

اروپام **1302**2040

منبع: ایرنا
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 180

به "بلومبرگ:هک اطلاعات کاربران اینترنت درپوشش اگاهی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ:هک اطلاعات کاربران اینترنت درپوشش اگاهی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید