به علت رابطه خوب با چین از سوی آمریکا و غرب تحت فشار هستیم

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران به تایمز هند، عمران خان نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی گلوبال چین گفت: اسلام آباد بابت روابط با چین تحت فشار آمریکا و دیگر قدرتهای غربی واقع شده است اما ما هرگز تسلیم این فشار نمی شویم.

به علت رابطه خوب با چین از سوی آمریکا و غرب تحت فشار هستیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

عمران خان گفت: پاکستان و چین روابط بسیار ویژه ای در هفتاد سال گذشته داشته اند و هیچ چیز نمی تواند این مناسبات آزموده شده را تغییر دهد.

وی با اشاره به رقابت منطقه ای در حال ظهور میان آمریکا و چین گفت: فکر می کنم این غیر منصفانه باشد که آمریکا و دیگر قدرتهای غربی در درگیری خودشان با چین به کشورهای دیگری نظیر ما فشار وارد می نمایند تا جانبداری نمایند.

نخست وزیر پاکستان گفت: چرا ما باید جانبداری کنیم؟ ما باید با همه روابط خوبی داشته باشیم. اگر پاکستان برای تغییر روابطش یا کاهش روابطش با چین تحت فشار قرار گیرد، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. پاکستان هرگز تسلیم هیچگونه فشاری نمی گردد. هر چه اتفاق بیفتد و هر فشاری که وارد بگردد، روابط دو کشور قرار نیست تغییر کند. همه می دانند که یک رقابت عجیب و عظیم در این منطقه در حال شکل گیری است.

عمران خان بعلاوه گفت: هر کجا پاکستان به لحاظ سیاسی یا بین المللی دچار دردسر شده یا با همسایه اش مشکل داشته، چین همیشه در کنار کشورش ایستاده است. در اوقات خوشی، همه کنار شما هستند اما در سختی و گرفتاری، شما همیشه کسانی را که کنارتان بودند، به خاطر می سپارید. برای همین است که چنین حسی اینجا در پاکستان وجود دارد و مردم پاکستان علاقه ای ویژه به مردم چین دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1830

به "به علت رابطه خوب با چین از سوی آمریکا و غرب تحت فشار هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به علت رابطه خوب با چین از سوی آمریکا و غرب تحت فشار هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید