به روز رسانی خودرو پژو پارس نو در کروز ؛ امکانات پارس نو چیست؟

به گزارش آناسی، به تازگی پروژه به روز رسانی پژو پارس در ایران خودرو کلید خورده است. بزودی پژو پارس نو با امکاناتی مشابه با خودروهای روز، وارد بازار خواهد شد. صرف نظر از موارد فنی و ظاهری پارس نو، به آپشن های این خودرو پرداختیم.

به روز رسانی خودرو پژو پارس نو در کروز ؛ امکانات پارس نو چیست؟

مهدی درفشی - خبرنگاران: اخیرا پروژه به روز رسانی پژو پارس در ایران خودرو کلید خورد. این خودرو از محصولات پرطرفدار ایران خودرو است و به روز رسانی آن در شرکت کروز، در حال اجرا است. صرف نظر از مشخصات فنی و ظاهری پژو پارس نو، این خودرو به تجهیزاتی مشابه با خودروهای روز مجهز خواهد شد. با امیر رضا داوودی، مدیر گروه سوئیچ و کانکتور شرکت کروز درباره پژو پارس نو گفت و گو کردیم.

خبرنگاران - شرکت کروز در حوزه سوئیچ و کانکتور برای ارتقا پژو پارس در حال اجرا چه فعالیت هایی است؟

داوودی: پروژه به روز رسانی پارس نو، شامل تعریف و طراحی قطعات و آپشن های نو است. با توجه به استانداردهای 85گانه، پارس نو مجهز به سنسور نور و باران خواهد بود. این دو از آپشن های نو هستند که خودروسازان روی محصولات نو نصب خواهند کرد. برای فعال سازی سنسور نور و باران، باید دسته راهنما هم تغییر کند. یک مدل مفهومی نو برای دسته راهنما پژو پارس نو طراحی شد. دسته راهنما پارس نو ظاهری به روز دارد و همچون خودروهای روز جهان است. از لحاظ ظاهری و الگوبرداری، دسته راهنما پژو پارس نو شبیه به پژو 2008 است. از لحاظ عملکرد، جزییات و تکنولوژی هم شبیه به دسته راهنمای محصولات برندهای هیوندای، کیا و تویوتا است. طرح این دسته راهنما نهایی شده و آماده تامین است.

خبرنگاران - غربیلک فرمان پارس نو چه تفاوتی با نمونه های قبلی دارد؟

داوودی: در نمونه های موجود در بازار، روی غربیلک فرمان پژو پارس کلیدهای کنترل سیستم صوتی تعبیه شده است. این مورد در غربیلک فرمان پارس نو هم وجود دارد. در کنار دکمه های کنترل سیستم صوتی، دکمه های تنظیم سیستم کروز کنترل هم اضافه شده است. چیدمان دکمه های فرمان پارس نو مشابه با پژو 207 است.

خبرنگاران - درباره افزودن رابط چرخشی کیسه هوا به پژو پارس نو شرح می دهید؟

داوودی: رابط چرخشی وظیفه اتصال کیسه هوا به دسته سیم اصلی را دارد. در حال حاضر یک رابط چرخشی هفت کاناله روی پارس استفاده می گردد. اما در پارس نو این رابط از هفت کانال به 9 کانال ارتقا یافته است.

تغییر کلیدهای شیشه بالابر سمت راننده

داوودی: کلیدهای شیشه بالابر سمت راننده پژو پارس نو از نظر ظاهری شباهت بسیاری با نمونه های فعلی دارد. البته از نظر تکنولوژی و طراحی داخلی، فرق دارد. این قطعه از نظر مهندسی، کیفی و ظاهری ارتقا یافته است.

خبرنگاران - تفاوت فنی این قطعه با نمونه قبلی چیست؟

داوودی: طرح تنظیم آینه در این قطعه تغییر نموده است. قطعات استفاده شده در این قطعه به روزتر هستند و کیفیت بیشتری دارند. عملکرد آن بهتر است و قطعا عمر بیشتری خواهد داشت. فاصله شستی ها افزایش یافته است تا تداخل عملکرد وجود نداشته باشد.

خبرنگاران - پارس نو مجهز به سیستم کنترل پایداری است؟

داوودی: روی سیستم پنل مرکزی، یک سوئیچ بانک تعبیه شده است. روی این سوئیچ بانک کلید فلاشر، کلید قفل مرکزی، کلید تغییر سوخت و کلید ESC تعریف شده اند. این سوئیچ بانک قبلا از مجموعه مالتی مدیا بود. اما در طرح نو سوئیچ بانک از مالتی مدیا مجزا شد. احتمال تجهیز پارس به ESC وجود دارد. در مجموعه سوئیچ بانک پژو پارس نو ، کلید سیستم کنترل پایداری تعریف شده است.

منبع: بیت ران
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1941

به "به روز رسانی خودرو پژو پارس نو در کروز ؛ امکانات پارس نو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روز رسانی خودرو پژو پارس نو در کروز ؛ امکانات پارس نو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید