بیت الله عباسپور درگذشت

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران ، بیت الله عباسپور قهرمان پرورش اندام دنیا که از یک بیماری نادر (واسکولیت) رنج می برد و مدت ها با این بیماری دست و پنجه نرم می کرد، شامگاه سه شنبه در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. واسکولیت به معنی التهاب و ورم رگ های خونی است. التهاب رگ ها می تواند موجب ورم دیواره رگ ها و در نتیجه کاهش جریان گردش خون و حتی انسداد رگ ها و عدم خون رسانی به بافت ها و اندام های مختلف بدن گردد.

بیت الله عباسپور درگذشت

این ورزشکار متولد 1358در بیجار و پرورش یافته در کرج و به سبب اخلاق نیک نیز زبانزد بود. وی ابتدا ورزش فوتبال را در سطح بالایی دنبال می کرد و در کنار آن به ورزش یوگا می پرداخت. اما به دلیل آسیب دیدگی در رقابتهای فوتبال مدتی با وزنه های ابتدایی سعی به قدرتمند کردن بدن خود کرد. در سال 1374 به پیشنهاد عمویش به باشگاه بدنسازی رفت که از همان روز اول به خاطر داشتن بدنی ورزیده و عضلانی مورد توجه مربی باشگاه نهاده شد. وی در سن 16 سالگی برای اولین بار در مسابقات جوانان کرج شرکت کرد و پس از آن در مسابقات مختلف شرکت و پیروز به کسب عناوین متعدد قهرمانی شد.

مرحوم عباسپور تنها ایرانی است که به مسابقات فینال مستر المپیا، معتبرترین تورنمنت بین المللی پرورش اندام راه یافته و جدای آن نیز بارها در سطوح ملی و بین المللی افتخار کسب نموده است.

نقره مسابقات کشوری سال 1379 در اصفهان، قهرمان سال 1382 ایران، قهرمان سال 2003 مسابقات جهانی IFBB هندوستان، مقام سوم مسابقات جهانی 2005 IFBB چین، مقام اول مسابقات 2007 آسیایی چین، مقام اول مسابقات 2008 آسیایی هنگ کنگ و جهانی بحرین در همین سال، مقام دوم مسابقات آسیایی 2009 تایلند، مقام مسابقات 2010 آسیایی تهران از جمله عناوین وی در ورزش آماتور بود.

وی از سال 2012 وارد دنیایی حرفه ای شد و در همان سال در مسابقات فیبو پاور آلمان مقام چهارم، در همان سال در مسابقات مستر اروپا (اسپانیا) مقام سوم، در سال 2013 و مسابقات نوردیک پرو (فنلاند) مقام اول، بازهم همان سال در مسابقات مستر المپیا (لاس وگاس) عنوان هفدهم مشترک را کسب کرد.

آن مرحوم در سال 2014 بسیار پرکار بود و در هفت مسابقه مهم شرکت کرد. در مسابقات آرنولد کلاسیک (برزیل) مقام نهم، در مسابقات حرفه ای سوپر نمایش اروپا (دالاس) عنوان چهارم، در مسابقات حرفه ای نیویورک مقام سوم، در مسابقات حرفه ای تامپا عنوان پنجم، در مسابقات مسترالمپیا ردهٔ بدنسازان 212 پوندی رتبه پنجم و مسابقات حرفه ای گرند پریکس (سئول) مدال برنز را کسب کرد تا لقب دومین بدنساز قرن ایران بعد از علی تبریزی را از آن خود کند.

گروه ورزشی خبرنگاران درگذشت این ورزشکار با اخلاق را به خانواده، دوستان و جامعه ورزش کشور تسلیت می گوید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 715

به "بیت الله عباسپور درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیت الله عباسپور درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید