ترافیک روان در جاده ها ، هشدار درباره خطر تصادف در 30 کیلومتری شهرها

به گزارش آناسی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس هدایت و رانندی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آخرین شرایط جوی و ترافیکی جاده های کشور را تشریح کرد.

ترافیک روان در جاده ها ، هشدار درباره خطر تصادف در 30 کیلومتری شهرها

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ احمد شیرانی در مصاحبه با ایسنا درباره شرایط جوی و ترافیکی جاده های کشور گفت: برابر آخرین گزارش های دریافتی در حال حاضر در تمامی جاده های کشور جوی آرام و ترافیکی روان گزارش شده و هیچ مسئله ای در ترددها وجود ندارد.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره محورهای مسدود نیز گفت: محورهای شهداد - نهبندان و خرم آباد - پلدختر دو محور شریانی مسدود شده در کشور هستند که راستاهای جایگزین برای آنها پیش بینی شده است.

وی با هشدار به رانندگان اظهارکرد: 82 درصد تصادفات رانندگی به علت سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی اتفاق افتاده است. بنابراین ضروری است رانندگان حتما به این موارد توجه داشته باشند و ضمن پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز حتما در فواصل زمانی یک تا دو ساعت رانندگی استراحت نموده و سپس به راستا خود ادامه دهند.

شیرانی با بیان اینکه 63 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرهای رخ می دهد، اضافه نمود: گاهی رانندگان به تصور اینکه به مقصد یا به شهر نزدیک شده اند از استراحت در طول راستا خودداری نموده یا توجه کافی به راستا را ندارند که متاسفانه منجر به این تصادفات می گردد. در حالی که در نزدیکی شهرها با توجه به افزایش تراکم و حتی حضور عابران پیاده دقت و توجه بیشتری در رانندگی ضروری است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1775

به "ترافیک روان در جاده ها ، هشدار درباره خطر تصادف در 30 کیلومتری شهرها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترافیک روان در جاده ها ، هشدار درباره خطر تصادف در 30 کیلومتری شهرها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید