تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد 40 سال به بالا

به گزارش آناسی، سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از شروع تزریق دوز یادآور برای جمعیت 40 سال به بالا اطلاع داد و گفت: سن تزریق دوز سوم از 60 سال به 40 سال کاهش یافته است.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد 40 سال به بالا

به گزارش ایسنا، دکتر فردین مهرابیان از شروع تزریق دوز یادآور برای جمعیت 40 سال به بالا اطلاع داد و اظهار کرد: براساس مصوبات وزارت بهداشت، افرادی که واکسن های ویروس غیر فعال شده نظیر سینوفارم، برکت و بهارات را در دو نوبت اول و دوم دریافت کردند، برای تزریق دوز سوم نیز اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه سن تزریق دوز سوم از 60 سال به 40 سال کاهش یافته است، اضافه کرد: افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم سه واکسن مذکور آنان گذشته برای تزریق دوز سوم اقدام نمایند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به کاهش یک ماهه زمان تزریق دوز یادآور، عنوان نمود: افرادی که در هر دو نوبت واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند می توانند بعد از چهار ماه از تزریق دوز دوم برای تزریق دوز یادآور از نوع پاستوکووک پلاس اقدام نمایند.

مهرابیان، با بیان اینکه افراد نگران واکسن آسترازنکا نباشند، گفت: افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را زدند و در انتظار نوبت دوم هستند، نگران کمبود نباشند، زیرا تا دو هفته آینده محموله نو توزیع می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2028

به "تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد 40 سال به بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد 40 سال به بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید