معاون مرکز سلامت و محیط وزارت بهداشت: اعتراض پرسپولیسی ها بی مورد است

به گزارش آناسی، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت گفت: شرایط پرسپولیس به خاطر حضور در کشور هند فرق داشت و مسئله ای بابت حضور استقلال و سایر تیم ها در کشور های دیگر گزارش نشده است تا برای آن ها قرنطینه در نظر بگیریم.

معاون مرکز سلامت و محیط وزارت بهداشت: اعتراض پرسپولیسی ها بی مورد است

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی های گروه E لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به کشور هند سفر کرد تا ملاقات های خود مقابل الریان قطر، الوحده امارات و گوا هند را به طور متمرکز در آنجا برگزار کند.

این تیم از صدرنشینی در این گروه و صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها کشور هند را به مقصد ایران ترک کرد تا خود را برای ادامه بازی های لیگ برتر آماده کند. با این حال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به شیوع ویروس جهش یافته در هند تصمیم به قرنطینه یک هفته ای کاروان سرخپوشان گرفت. این موضوع اعتراض مسئولان پرسپولیس را نسبت به این اتفاق در پی داشت تا جایی که افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس در فرودگاه تهران این اقدامات را نمایشی دانست.

علاوه بر این، یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس هم نحوه اجرای قرنطینه تیمش در هتل محل اقامت در تهران را زیر سوال برد.

تبادل نظر با محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت را می خوانید:

ابتدا درباره دلیل قرنطینه پرسپولیس پس از بازگشت از کشور هند شرح می دهید؟

در کشور هند پیک کرونایی شدیدی وجود دارد؛ ویروس جهش یافته ای که معروف به ویروس هندی شده است. به همین خاطر تصمیم بر قرنطینه این تیم گرفته شد. می دانستیم تیم هایی که در هندوستان هستند، هر سه روز یک بار به طور مرتب تست کرونا می دادند، اما باز هم با ابلاغ مستقیم آقای نمکی وزیر بهداشت به آقای علی نژاد معاون وزیر ورزش اعلام شد که تمام اعضای تیم پرسپولیس به همراه تمامی همراهان خود که در هند حضور داشتند باید به مدت یک هفته وارد قرنطینه شوند. شرایط ویروس کرونا در کشور هند ویژه بود و به همین خاطر تصمیم بر این قرنطینه گرفته شد.

فرایند اجرای قرنطینه به چه صورت است؟ آن ها در طول این مدت باید تست PCR بدهند و اگر پاسخ تست آن ها منفی شد می توانند تمرین نمایند. این تست ها تا روز آخر ادامه دارد. ذکر این نکته هم برای عموم مردم کشور معین است که تمام کسانی که از پرواز های خارجی بر می گردند باید با تست منفی بیایند و در فرودگاه امام خمینی (ره) هم باید تست PCR بدهند.

فرایند تست گیری از کاروان پرسپولیس تا چه زمانی ادامه دارد؟ تا آخرین روز مورد آزمایش قرار می گیرند و تمام شرایط آن ها مورد آنالیز هم قرار می گیرد.

نظارت بر اجرای قرنطینه بر عهده کدام نهاد است؟

ناظر عالی ما (وزارت بهداشت) هستیم و اجرای آن نیز بر عهده وزارت ورزش است. حالا فعلاً که پرسپولیسی ها به ایران نیامده اند!

پرسپولیس روز گذشته به ایران بازگشت.

(با اندکی مکث) بله؛ صحیح است! آمده اند، اما من گزارشی مبنی بر تخلف در نحوه اجرای پروتکل های مربوط به قرنطینه دریافت ننموده ام.

پس اعتراض پرسپولیسی ها را بی مورد می دانید؟

بله همینطور است. پروتکل نوشته ایم. این موارد نیز با نظر مسئولان وزارت ورزش نوشته شده است و با همکاری آن ها به چنین جمع بندی هایی رسیده ایم. حتی درباره اتوبوس، غذا ها و نحوه رفت و آمد آن ها نیز مواردی را معین نموده ایم. آخرین باری که شرایط آن ها را استعلام کردیم مورد خاصی گزارش نشد.

اما گویا قرنطینه رعایت نمی گردد. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس عنوان نموده که در هتل آن ها در تهران مسافر رفت و آمد می نماید و از راننده اتوبوسی که آن ها را به هتل آورده هم خبری نیست. در جریان این مسائل هستید؟

باید از خودشان پرسید راننده اتوبوس کجاست! طبق آخرین آنالیز های بنده، پرسپولیسی ها در قرنطینه کامل بودند. گزارشی نداشتیم که راننده اتوبوس این قرنطینه را شکسته است. تمام جزئیات اجرای قرنطینه را به فدراسیون پزشکی ورزشی داده ایم.

آیا در جریان این موضوع که دقیقاً در روز پایانی قرنطینه پرسپولیس، این تیم باید به مصاف سپاهان در اصفهان برود بوده اید؟

حرف شما کاملاً صحیح است که باید جوانب مربوط به ورزش را بسنجیم. به همین خاطر نیز با وزارت ورزش مشورت کردیم و پروتکل ها را نوشتیم. علم آن ها در این حوزه بیشتر است و نکات آن ها را برداشت کردیم و در مجموع تبدیل به پروتکل اجرایی شد. پرسپولیس می تواند تا زمانی که 25 درصد از کاروانش به کرونا مبتلا نشده است تمرین کند و شرایط ورزشی را در دوران قرنطینه پشت سر بگذارد.

کاروان استقلال تهران، تراکتور و فولاد نیز شامل قرنطینه خواهند شد؟

تمام مسافرانی که وارد کشور می شوند باید تست کرونای منفی داشته باشند. ضمن اینکه در فرودگاه هم از آن ها تست می گیریم. وقتی پاسخ منفی شد می توانند بفرایند. شرایط پرسپولیس به خاطر حضور در کشور هند فرق داشت و مسئله ای بابت حضور استقلال و سایر تیم ها در کشور های دیگر گزارش نشده است تا برای آن ها قرنطینه در نظر بگیریم.

اگر بازیکنی از پرسپولیس قرنطینه را رعایت نکند برخورد می کنید؟

قطعاً برخورد خواهیم کرد. ابتدا با وزارت ورزش، سپس فدراسیون پزشکی ورزشی. ما در سطح وزارتخانه صحبت می کنیم. پرسپولیس باید یک هفته در قرنطینه باشد و از تعداد روزهایش هم کم نمی گردد.

مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1793

به "معاون مرکز سلامت و محیط وزارت بهداشت: اعتراض پرسپولیسی ها بی مورد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون مرکز سلامت و محیط وزارت بهداشت: اعتراض پرسپولیسی ها بی مورد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید