(تصاویر) شورش و غارت بی سابقه در آفریقای جنوبی

به گزارش آناسی، در پی شورش مرگباری که با زندانی شدن جیکوب زوما، رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی در این کشور درگرفته، سیریل رمافوزا، رییس جمهوری آفریقای جنوبی از مردم خواسته در مقابل خشونت بایستند.

(تصاویر) شورش و غارت بی سابقه در آفریقای جنوبی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، دست کم شش نفر در این شورش ها کشته شده اند و 500 نفر از جمله رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی دستگیر شده اند. طرفداران جیکوب زوما مغازه ها را غارت نموده اند و ساختمان ها را آتش زده اند.

دولت نیرو های ارتش را در استان محل تولد زوما مستقر نموده است. جیکوب زوما در پی خودداری از حضور در تحقیقات درباره فساد اقتصادی در دوران ریاست جمهوری اش به سرپیچی از دستور دادگاه محکوم شده است

زومای 79 ساله که اتهام فساد را رد می نماید به 15 ماه زندان محکوم شده است، اما امیدوار است که دادگاه قانون اساسی کشور حکمش را لغو کند یا کاهش دهد.

کارشناسان می گویند شانس تحقق امید رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی بسیار کم است.

سریل رامافوزا در یک سخنرانی تلویزیونی خشونت ها را محکوم نموده و گفته این شورش در تاریخ دموکراسی این کشور بی سابقه بوده است.

پلیس مردم را به سوءاستفاده از شورش ها محکوم نموده است. ناآرامی ها در اعتراض به زندانی شدن جیکوب زوما شروع شد، اما بعد توسعه پیدا کرد.

تصاویر منتشر شده از دوربان نشان می دهد مغازه ها غارت شده اند یا به آتش کشیده شده اند. در ژوهانسبورگ، تلویزیون، لباس، مایکروویو و اقلام دیگر را دزدیده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1833

به "(تصاویر) شورش و غارت بی سابقه در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) شورش و غارت بی سابقه در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید