تغییر محیط بازی بچه ها، راهکاری برای افزایش سیستم ایمنی بدن

به گزارش آناسی، تهران (پانا) - نتایج تحقیقات نشان داده است که جایگزینی گیاهان از نوع جنگلی با آسفالت در مهدکودک ها می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بچه ها گردد.

تغییر محیط بازی بچه ها، راهکاری برای افزایش سیستم ایمنی بدن

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، تحقیقات گذشته نشان داده است، یکی از دلایل افزایش میزان ابتلا به بیماری های خود ایمنی در بسیاری از نقاط دنیا، مانند بیماری های التهابی روده، دیابت نوع یک، اگزما و آسم، عدم قرار دریافت در معرض عناصری است که سیستم ایمنی بدن بچه ها را وادار به واکنش می نماید.

تصور بر این است که قرار دریافت مکرر در معرض عناصر طبیعی مانند گردوغبار، خاک و گرده افشانی در سنین پایین می تواند سیستم ایمنی بچه ها را تقویت کند.

محققان بر این باورند که بعضی از بچه ها ساکن در بعضی از مناطق شهری که در معرض این موارد قرار نمی گیرند، با میزان بالاتری از بیماری های خود ایمنی روبرو هستند. از این رو، محققان سعی کردند این نظریه را با تغییر محیط بازی بچه ها (زمین های بازی در مهدکودک های مناطق شهری) مورد آزمایش قرار دهند.

گروهی از محققان در کشور فنلاند و جمهوری چک دریافتند که جایگزینی پوشش های گیاهی طبیعی با آسفالت در مهدکودک ها توانسته منجر به افزایش سیستم ایمنی بچه ها در مراکز موردآنالیز گردد.

برای آنالیز نتایج تاثیر احتمالی قرار دریافت در معرض عناصر طبیعی، محققان مجوز تعویض آسفالت با پوشش گیاهی جنگلی در چندین مهدکودک در دو شهر فنلاند را دریافت کردند. محققان حذف آسفالت از مناطق بازی بچه ها و جایگزینی آن با پوشش گیاهی جنگل را توصیه کردند.

محققان علاوه بر خاک کف جنگل، درختچه ها، بوته ها و خزه ها را نیز به همراه آوردند، سپس بچه ها در این مراکز را تشویق کردند تا در این مناطق بازی نمایند. همه بچه ها قبل از نصب موارد طبیعی و 28 روز بعد، درباره نشانه های سیستم ایمنی مورد آزمایش قرار دریافتد.

محققان با توجه به اینکه گروه آزمایش آنان، کوچک (75 شرکت نماینده) بوده است، تاکید کردند که نتایج چشمگیر آن، یافته های آنان را توجیه می نماید. علاوه بر افزایش بیشتر (یک سوم بالاتر از گروه شاهد) میکروبیوم پوست (میکروب هایی که در پوست زندگی می نمایند و به حفظ سلامت پوست یاری می نمایند)، محققان تغییرات مثبتی در پروتئین ها و سلول ها (لنفوسیت تی تنظیم نماینده و سیتوکین های ضدالتهابی) یافتند که معین شد، بیشتر در افرادی با سیستم ایمنی قوی وجود دارد.

کارشناسان توصیه می نمایند، برای اثبات مزایای چنین تغییری در محیط کودکی و تحت فشار قرار دادن این تغییرات احتیاج به کار بیشتر است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1370

به "تغییر محیط بازی بچه ها، راهکاری برای افزایش سیستم ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر محیط بازی بچه ها، راهکاری برای افزایش سیستم ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید