تمبر طلا و نقره پرتره ابوعلی سینا تولید می شود

به گزارش آناسی، خانه سکه ایران با هدف قدردانی از جامعه پزشکان، تولید تمبر طلا و نقره پرتره ابوعلی سینا را در دستور کار خود قرار داد.

تمبر طلا و نقره پرتره ابوعلی سینا تولید می شود

رحیم پرنیا مدیرعامل خانه سکه ایران، در گفت وگو با خبرنگار ، درباره جدیدترین فعالیت های این مجموعه گفت: تولید تمبر طلا و نقره پرتره ابوعلی سینا در دستور کار خانه سکه ایران قرار گرفته است. تولید این تمبر به نوعی قدردانی از جامعه پزشکان به حساب می آید؛ البته طرح روی آن تا اندازه ای جنجالی و جذاب است، زیرا در سال های اخیر برخی از کشور ها درصدد غصب نام مشاهیر ایران و خدمات آن ها به عرصه های فرهنگی و علمی جهان برآمده اند. ابوعلی سینا نیز آن چنان در مرکز توجه این کشور ها قرار گرفته که برخی از آن ها پرتره این شخصیت تأثیرگذار را با لباس های محلی خودشان چاپ و منتشر کرده اند. این در صورتی است که ابوعلی سینا کاملاً یک شخصیت ایرانی است و پرتره او باید با لباسی که ایرانی ها در زمان حیات او می پوشیدند، چاپ و منتشر شود.

او افزود: ما تمبر پرتره ابوعلی سینا را به گونه ای طراحی و تولید می کنیم که همه پرتره هایی که از او در سطح جهان چاپ و منتشر شده، به یادبود در آن جای گرفته باشند.

مدیرعامل خانه سکه ایران گفت: تولید تمبر پرتره ابوعلی سینا در مرحله تحقیق است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1102

به "تمبر طلا و نقره پرتره ابوعلی سینا تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمبر طلا و نقره پرتره ابوعلی سینا تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید