توافق اولیه قطر و ترکیه برای فراوری هواپیماهای بدون سرنشین

به گزارش آناسی، منابع مطلع به پایگاه اطلاع رسانی الخلیج الجدید اعلام کردند که قطر برای تامین اقتصادی فراوری هواپیماهای بدون سرنشین بایراکتار با ترکیه به توافق اولیه دست یافته است.

توافق اولیه قطر و ترکیه برای فراوری هواپیماهای بدون سرنشین

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این پایگاه اطلاع رسانی روز یکشنبه نوشت که منابع مطلع تاکید نموده اند که برنامه قطر این است که به اولین کشور عرب حاشیه خلیج فارس تبدیل گردد که مدل های پیشرفته هواپیماهای بایراکتار ترکیه (Bayraktar) را به دست می آورد.

این منابع افزودند که بر اساس وب سایت تاکتیکال ریپورت (Tactical Report) خالد العطیه وزیر دفاع قطر و خلوصی أکار همتای ترک وی برای آنکه دوحه فراوری این هواپیماهای بدون سرنشین را تامین اقتصادی کند، به تفاهم اولیه رسیده اند.

این توافق پس از آن انجام می گردد که در 8 اکتبر نیروی دریایی قطر نخستین کشتی آموزشی از نوع QTS91 از 2 فروند کشتی ساخته شده توسط شرکت کشتی سازی ترکیه آناتول شیپیارد (Anadolu Shipyard) را در اختیار گرفت.

نیروی دریایی قطر در حاشیه نمایشگاه و کنفرانس دفاع دریایی دیمدکس دوحه که در ماه مارس 2018 برگزار گردید، از شرکت آناتول شیپیارد خواسته بود تا افسران نیروی دریایی قطر را آموزش دهد.

در 9 اکتبر سال جاری، العطیه وزیر دفاع قطر از کارخانه بایراکتار ترکیه دیدن کرد و در آنجا با تعدادی از مهندسان و تکنسین های قطری که در حال آموزش نحوه کنترل هواپیماهای جنگی بودند، ملاقات کرد.

قطر به عنوان کشور متحد راهبردی ترکیه در شورای همکاری خلیج فارس محسوب می گردد و روابط دو کشور به ویژه بعد از قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر از 15 خرداد سال 96 در همه زمینه ها گسترش بیشتری یافته است.

ترکیه در اکتبر 2015 سربازان خود را به پایگاه نظامی طارق بن زیاد که زیر فرماندهی مشترک آنکارا - دوحه فعالیت دارد، اعزام کرد. از آن روز تا به امروز سربازان قطری و ترک حاضر در این پایگاه روزانه مشغول تمرین عملیات نظامی هستند.

گفته می گردد اکنون بیش از 5 هزار نظامی ترکیه در خاک قطر مستقر هستند.

مقامات و بازرگانان دو کشور در نشست مشترکی که 29 سپتامبر با حضور یک هزار و 500 شرکت کننده (1100 نفر از ترکیه و 400 نفر از قطر) به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید، طرفین برای ایجاد یک اتحادیه تجاری و سرمایه گذاری گفت وگو کردند.

حجم مبادلات تجاری بین قطر و ترکیه در سال گذشته به 2 میلیارد دلار رسید و ارزش سرمایه گذاری های قطر در ترکیه از 22 میلیارد دلار فراتر رفت و ارزش سرمایه گذاری های ترکیه در قطر به 120 میلیون دلار افزایش یافت. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1335

به "توافق اولیه قطر و ترکیه برای فراوری هواپیماهای بدون سرنشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق اولیه قطر و ترکیه برای فراوری هواپیماهای بدون سرنشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید