توصیه های تغذیه ای در تابستان ، افراد مزاج گرم و خشک بخوانند

به گزارش آناسی، یک متخصص طب سنتی به توصیه های تغذیه ای و تدابیر تندرستی در فصل تابستان اشاره نمود و گفت: پرهیز از غذاهای خیلی تند، شور یا شیرین برای افراد دارای مزاج گرم و خشک توصیه می گردد.

توصیه های تغذیه ای در تابستان ، افراد مزاج گرم و خشک بخوانند

به گزارش خبرنگاران، ناصر رضایی پور در تبادل نظر با مهر در خصوص تدابیری که برای مزاج گرم و خشک در فصل گرما باید اندیشیده گردد گفت: خودداری از پرخوری، پرهیز از خوردنی های گرم و خشک مانند غذاهای خیلی تند، شور یا شیرین و همچنین غذاهای سنگین و غلیظ مانند آش ها، آبگوشت، کله پاچه، حلیم و...، به دلیل ضعف دستگاه گوارش در تابستان و در عوض مصرف آش های ساده و رقیق و کم گوشت و کم حبوبات با چاشنی های کمی ترش مانند آلو بخارا، دانه انار و غوره باید انجام گردد.

وی در خصوص تغذیه در فصل تابستان گفت گفت: مصرف شربت های سکنجبین، لیمو، ریباس، انار، نارنج، تمرهندی، آب یا فالوده سکنجبینی هندوانه، فالوده سکنجبین- خیار و خوردن میوه های تر و ترش و شیرین تابستانی و سبزی هایی چون کاهو، کدو و خیار نیز توصیه می گردد.

این متخصص طب سنتی تاکید نمود: مصرف گوشت های زودگوار مانند ماهی قزل آلای تازه و کولی که با روغن کنجد، پخته شده باشد، یا جوجه مرغ، جوجه خروس و گوشت بزغاله با چاشنی های ترش نیز از دیگر مواردی است که باید رعایت گردد.

وی به پرهیز از یبوست اشاره نمود و گفت: در صورت لزوم، استفاده از ملیّن های ملایم مانند انجیر و آب کامل میوه ها، شیرخشت، شربت گل سرخ، مغز فلوس خیارشنبر و روغن بادام شیرین و همچنین ورزش و فعالیت های بدنی خفیف در شروع صبح، و استراحت در ساعات گرم روز و پرهیز از گرمای شدید، پرهیز از هرگونه خون گیری از جمله حجامت و فصدکردن، بدون تجویز پزشک متخصص، توصیه می گردد.

رضایی پور اضافه کرد: پوشیدن لباس های خنک کتانی، پنبه ای و نخی و پرهیز از لباس های نایلونی از دیگر اقداماتی است که در فصل گرما توصیه می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1218

به "توصیه های تغذیه ای در تابستان ، افراد مزاج گرم و خشک بخوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های تغذیه ای در تابستان ، افراد مزاج گرم و خشک بخوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید