تویوتا bZ3؛ سدان الکتریکی تازه در بازار چین!

به گزارش آناسی، bZ3 به عنوان برادر کوتاه قامت کراس اوور bZ4X، به وسیله همکاری با بی وای دی توسعه داده شده و در چین به وسیله شبکه نمایندگی های تویوتا فاو عرضه خواهد شد.

تویوتا bZ3؛ سدان الکتریکی تازه در بازار چین!

تویوتا سدان الکتریکی نوی بنام bZ3 را برای رقابت با تسلا مدل 3 معرفی نموده است. البته این خودرو فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده است و در این کشور فراوری می گردد.

bZ3 به عنوان برادر کوتاه قامت کراس اوور bZ4X، به وسیله همکاری با بی وای دی توسعه داده شده و در چین به وسیله شبکه نمایندگی های تویوتا فاو عرضه خواهد شد. ظاهر زاویه دار bZ3 شباهت زیادی به bZ4X دارد و هردو خودرو روی پلت فرم e-TNGA تویوتا ساخته شده اند. تویوتا، اما در این سدان الکتریکی نو از باطری های لیتیوم یونی بی وای دی استفاده نموده است.

این شرکت هنوز اندازه باطری ها و قدرت bZ3 را اعلام ننموده، اما از بردی بیش از 600 کیلومتر با هر بار شارژ خبر داده است. بعلاوه به سرعت شارژ هم اشاره ای نشده، اما یکی از اطلاعات جالب در خصوص این خودرو، ادعای عجیب تویوتا است مبنی بر اینکه باطری های bZ3 پس از 10 سال استفاده همچنان 90 درصد ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد. کسی می داند که آیا مردان تویوتا و بی وای دی تا به امروز با گوشی های هوشمند کار نموده اند؟!

این سدان الکتریکی نو ژاپنی از لحاظ ابعاد به رقیب اصلی خود یعنی مدل 3 نزدیک است، اما با 4،725 میلی متر طول، 1،475 میلی متر ارتفاع و فاصلهٔ محوری میلی متری، کمی بزرگ تر از رقیب آمریکایی بزرگ تر است.

ضریب آئرودینامیک 0.21 این ماشین نیز هرچند رقم رکوردشکنی نیست، ولی بااین حال هنوز هم چشمگیر به نظر می رسد و از bZ4X با 0.29 کمتر است. در داخل، هرچند bZ3 هم مثل همتای کراس اوور خود مقابل راننده یک نمایشگر دیجیتالی دارد که تماشا آن از بالای غربیلک فرمان صورت می گیرد نه از داخل آن، اما در این سدان نو در میانۀ داشبورد بجای نمایشگر لمسی افقی که در کراس اوور الکتریکی تویوتا دیده بودیم، از یک نمایشگر عمودی بزرگ استفاده شده است.

به گفتهٔ تویوتا، این سدان الکتریکی مخصوص بازار چین طراحی شده و فعلاً هیچ اشاره ای به عرضهٔ آن در بازار آمریکای شمالی نشده است. بعلاوه ازآنجایی که در ایالات متحده فقط خودرو های ساخت آمریکای شمالی مشمول دریافت مشوق های مالیاتی خودرو های الکتریکی می شوند، عرضهٔ bZ3 در این کشور خیلی بعید به نظر می رسد.

بااین حال، انتظار می رود این ماشین در چین به اندازه قابل توجهی از مدل 3 مقرون به صرفه تر باشد. البته هنوز قیمت رسمی bZ3 اعلام نشده، اما به گزارش رویترز، تویوتا میخواهد آن را با قیمتی در حدود 200 هزار یوآن معادل 28 هزار دلار به فروش برساند درحالی که مقرون به صرفه ترین نسخهٔ تسلا مدل 3 در چین 279 هزار یوآن معادل 38،660 دلار قیمت دارد.

منبع: پدال

منبع: فرادید
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2268

به "تویوتا bZ3؛ سدان الکتریکی تازه در بازار چین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا bZ3؛ سدان الکتریکی تازه در بازار چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید