ثبت کمترین رکورد فروش سینمای آمریکا در 20 سال گذشته

به گزارش آناسی، نگرانی از شیوع ویروس کرونا در میان مخاطبان، مجموعه فروش گیشه هفتگی آمریکای شمالی را به کمترین میزان خود در 20 سال اخیر رساند.

ثبت کمترین رکورد فروش سینمای آمریکا در 20 سال گذشته

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین، مجموع فروش گیشه هفتگی سینماهای آمریکای شمالی به سبب شیوع ویروس کرونا، تعطیلی برخی سالن ها و همچنین ظرفیت محدود برخی سینماهای دیگر به 55.3 میلیون دلا رسید.

پیش از این در سال 2000 میلادی بود که گیشه فروش هفتگی سینمای آمریکا 45.5 میلیون دلار را به ثبت رسانده بود.

متخصصان فروش سینمای آمریکا معتقدند با توجه به اکران نشدن به موقع بسیاری از فیلم های استودیوهای مهم سینمایی، شرایط سینمای آمریکا از لحاظ فروش به مراتب ناامیدکننده تر نیز خواهد شد.

بخشی از سالن های سینماهای زنجیره AMC که بزرگ ترین مجموعه های سینمایی در آمریکا وجهان است در ایالت های پنسیلوانیا و نیوجرسی تعطیل شده اند و مسؤولان شهری نیویورک نیز دستور تعطیلی سینماها را صادر کرده اند.

مجموعه سینماهای Cineworld که با دارای بیش از 9500 سالن سینمایی در کشورهای مختلف است نیز گفت به سبب شرایط ایجاد شده پس از شیوع ویروس کرونا با ضرر مالی هنگفتی رو به رو شده و با ادامه این شرایط نمی تواند بدهی خود را پس از خرید مجموعه سینماهای Cineplex کانادا به ارزش 2.1 میلیارد دلار پرداخت کند.

در آخر هفته میلادی گذشته، انیمیشن جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی با عنوان به پیش با فروش 10.5 میلیون دلاری در پرفروش ترین فیلم بود. این انیمیشن در دومین هفته اکران خود با کاهش بیش از 73 درصدی فروش همراه شد که در تاریخ محصولات دیزنی بی سابقه است. مجموعه فروش انیمیشن به پیش تا به امروز به 60.3 میلیون دلار رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 998

به "ثبت کمترین رکورد فروش سینمای آمریکا در 20 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت کمترین رکورد فروش سینمای آمریکا در 20 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید