جزئیات تصمیمات سخت گیرانه دولت ، سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع است ، ادارات تا 15 فروردین تعطیل خواهند شد

به گزارش آناسی، سخنگوی دولت تأکید کرد: بر ترددهای جاده ای و ورود و خروج مسافران به شهرها طبق تصمیم نهایی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قطعاً محدودیت های بیشتر اعمال می گردد.

جزئیات تصمیمات سخت گیرانه دولت ، سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع است ، ادارات تا 15 فروردین تعطیل خواهند شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علی ربیعی پس از جلسه آنالیز ابعاد اجتماعی - انتظامی شیوع بیماری کرونا در وزارت کشور در جمع خبرنگاران اضافه نمود: ورود و خروج آزاد مردم به حالت جدید خواهد رسید.

وی با تبیین موضوعات مطرح در این جلسه گفت: درباره مراکز تجمع مردم نیز تصمیمات جدیدی گرفته شد، زیرا طبق گزارش ها در بعضی پارک ها و دیگر مراکز تجمعاتی شکل می گیرد و مقررات، مراعات نمی گردد.

ربیعی اضافه نمود: امروز فهرست جدیدی از این گونه مراکز در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آنالیز و تصمیم گیری در این باره به جلسه وزارت کشور محول شد.

سخنگوی دولت گفت: وزارت صمت مسئولیت گرفت که با همکاری وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و اتاق اصناف، مشاغل را طوری دسته بندی و برای آنان برنامه ریزی نمایند که زندگی روزمره مردم به هیچ عنوان تحت تأثیر قرار نگیرد و کالاهای مصرفی و ضروری تأمین گردد.

وی اضافه نمود: تأمین کالاهای ضروری به عهده وزارت صمت گذاشته شده که خوشبختانه این کالاها برای چند ماه آینده تأمین شده است.

ربیعی ارزیابی سیاست اتخاذ شده درباره ادارات را از دیگر تصمیمات جلسه امروز برشمرد.

سخنگوی دولت گفت: حدود دو میلیون و 450 هزار نفر کارمند در کشور داریم که تا به امروز بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر تعطیل شده اند و کارمندان بعضی دستگاه ها مانند وزارت بهداشت که شمار آنان حدود 500 هزار نفر است امکان تعطیلی ندارند.

وی شهرداری ها، نیروگاه ها و اداراتی مانند مراکز تأمین آب، برق و گاز را از دیگر مراکزی برشمرد که امکان تعطیلی کارمندانشان، وجود ندارد.

ربیعی گفت: بعضی مشاغل اداری وجود دارد که تعطیلی کارمندان آن مراکز ممکن است کمترین آسیب را وارد کند و این امکان وجود دارد که تعطیلی آنان پس از 15 روز نیز ادامه داشته باشد که ما در حال ارزیابی هستیم.

سخنگوی دولت اضافه نمود: در جلسه امروز تصمیم خوبی گرفتیم که کارکنان این ادارات شیفتی شوند البته شنیدم که از این تصمیم برداشت های مختلفی شده است که به همین علت از رئیس سازمان اداری خواستم که در این باره توضیح دهد.

وی گفت: تعداد محدودی از ادارات مانند بانک ها نیز هستند که نمی توانیم همه کارمندانشان را تعطیل کنیم، اما شیفتی می شوند به نحوی که بتوانند مراجعات روزمره مردم را مدیریت نمایند.

ربیعی همچنین از تصمیم گیری برای اجرای طرح ایزولاسیون مبتلایان اطلاع داد و اضافه نمود: بر اساس این طرح، افراد مشکوک به بیماری کرونا، قرنطینه و فاصله های اجتماعی ایجاد می گردد.

وی تأکید کرد: تصمیماتی که امروز گرفته شده است قطعاً به نحوی اجرا خواهد شد که در زندگی روزمره مردم اخلال ایجاد نکند، اما طرح ایزولاسیون مبتلایان با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد تا بیماری را انتقال ندهند.

سخنگوی دولت تعهد مردم به قراردادهای اجتماعی عظیم را احتیاج کنونی جامعه دانست و اضافه نمود: دولت مقررات و سخت گیری را پشت تصمیماتش آورد، اما در مرحله نخست اجرای این تصمیمات، بیش از 50 درصد مردم به این تصمیمات عمل کردند و تعدادی نیز عمل نکردند به ویژه کسانی که به مسافرت رفتند.

ربیعی تأکید کرد: اگر بخواهیم ویروس کرونا، این مهمان ناخوانده نفس گیر را از کشورمان بیرون کنیم، قطعاً باید این تصمیمات را به قرارداد اجتماعی عظیم تبدیل کنیم و همگان به آن متعهد باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجتماعی شدن مردم و تغییر سبک زندگی، تصمیمات جلسات امروز با الزامات قانونی و حقوقی سخت گیرانه، همه گیری ویروس کرونا طولانی نگردد.

سخنگوی دولت گفت: در بعضی شهرها، ورودی و خروجی مسافران تغییر نموده است به نحوی که خروجی ها بیشتر و ورودی ها کمتر می گردد که این اتفاق خوبی است، اما در بعضی جاها نیز که مردم به مسافرت رفتند متأسفانه رو به پیک بیماری می رویم.

ربیعی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری دو جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا و یک جلسه دولت برگزار شده است و فردا نیز جلسه دولت با همین موضوع برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: پنجشنبه نیز جلسه ستاد مالی دولت با دستور کار مباحث مالی مرتبط با کرونا برگزار می گردد و راهکارهای یاری معیشتی به مردم به ویژه قشرهایی که مشاغلشان را از دست دادند و نیز تصمیم گیری برای جلوگیری از اخراج کارگران از مراکزی که احتمالاً به علت شیوع این بیماری آسیب دیده اند آنالیز و تصمیم گیری می گردد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که تصمیمات جلسه امروز وزارت کشور چه زمان در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصویب می گردد، گفت: در جلسه امروز تصمیم گرفتیم که جمع بندی مباحث این جلسه به وسیله وزیر کشور به استحضار رئیس جمهور برسد و اجرای تصمیمات احتیاجی به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ندارد.

ربیعی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر درباره اینکه ممنوعیت تردد مردم در جاده ها برای مهار همه گیری کرونا چقدر احتمال دارد؟ گفت: چون تصمیم گیری در این باره احتیاج به جزئیات دارد، تبیین آن قبل از تصمیم گیری نهایی ممکن نیست و وزیر کشور بعداً در این باره اطلاع رسانی می نماید.

وی در عین حال تأکید کرد: مسافران خروجی به سمت تهران دیگر نباید شهر به شهر جهتها را طی نمایند این تصمیمی است که قطعاً باید اجرا گردد و باید از عظیمراه ها و کمربندی ها عبور نمایند.

سخنگوی دولت در سرانجام اضافه نمود: در خروجی شهرها مسافران کنترل می شوند و با ایجاد آمادگی وزارت بهداشت و هلال احمر، به مسافران باید برگه های سلامت داده گردد تا در جهت بازگشت بتوانند حرکت نمایند.

مهمترین اظهارات ربیعی به نقل از مهر و فارس نیز به توضیح زیر است:

* رئیس جمهور ابلاغ کردند سفرهای جدید ممنوع خواهد شد و خروج از شهرها ممنوع خواهد بود.

* اینکه چه کسانی و برای چه کارهایی می توانند از شهرها خارج شوند، آئین نامه آن ابلاغ خواهد شد.

* آمار نشان می دهد جاهایی که موج جدیدی از بیماری انجام شده بازگشت را طوری تنظیم نمایند که به روزهای آخر نرسد؛ بنابراین امروز ما توصیه می کنیم بازگشت را از همین امروز برنامه ریزی نمایند.

* این تصمیم سختگیرانه است و تعدادی از مردم را ناراضی کند ولی برای حفظ جان عموم این اقدامات را انجام می دهیم. تخلف از این دستور توسط قوه قضائیه آنالیز می گردد و البته نیروی انتظامی هم پیشگیری می نماید.

* امروز با دستور رئیس جمهور، دولت، ادارات، فعالیت های مالی مگر در موارد احتیاج مردم تا 15 فروردین تعطیل خواهد شد و لیست آن با همکاری وزیر صمت اعلام خواهد شد.

* در زمینه خرید مردم هیچ مسئله ای نداریم و کالاهای اساسی را برای چند ماه آینده داریم، توصیه می کنیم مردم در کمال آرامش خریداری نمایند. هم فراوری سه شیفت و هم مراکز خرید سه شیفت را در دستور کار داریم.

*{ با اشاره به حداقل حضور کارمندان}: گزارشی شد که تجمعات و حضورها در پارک ها وجود دارد که تصمیمات سخت گیرانه در این زمینه اتخاذ خواهد شد و سال جاری قطعاً 13 بدر مانند سال های پیش نخواهیم داشت.

* هئیت وزیران بر طرح غربالگری تاکید دارد. با همین طرح افرادی که مبتلا به کرونا هستند دارند شناسایی می شوند. با تمهیدات وزارت ارتباطات حرکت این افراد شناسایی می گردد. کسانی که مبتلا به کرونا هستند در صورت خروج از قرنطینه اعمال قانون خواهند شد و باید 15 روز خود را بصورت قرنطینه سپری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 997

به "جزئیات تصمیمات سخت گیرانه دولت ، سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع است ، ادارات تا 15 فروردین تعطیل خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تصمیمات سخت گیرانه دولت ، سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع است ، ادارات تا 15 فروردین تعطیل خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید