جنگ تجاری با آمریکا، موضوع دیدار مقامات آلمان و چین در پکن

به گزارش آناسی، خبرگزاری آلمان بیان کرد، وزیر اقتصاد این کشور امروز (شنبه) در دیدار با معاون نخست وزیر چین در حاشیه دومین کنفرانس بین المللی کمربند، راه درمورد جنگ تجاری پکن - واشنگتن رایزنی می نماید.

جنگ تجاری با آمریکا، موضوع دیدار مقامات آلمان و چین در پکن

به گزارش خبرنگاران، بنا بر اعلام خبرگزاری د.پ.آ آلمان، پتر آلتمایر در دومین روز کنفرانس بین المللی کمربند، راه در پکن با لیو هه معاون نخست وزیر چین دیدار و گفت وگو خواهد نمود.

بر این اساس دو طرف در این دیدار تقابل دو اقتصاد بزرگ دنیا با یکدیگر و آثار مخرب آن بر اقتصاد دیگر مناطق از جمله اتحادیه اروپا را مورد آنالیز قرار می دهند.

در کنفرانس دو روزه چین که با هدف ایجاد جاده ابریشمی جدید از چین تا اروپا و آفریقا برگزار می گردد نمایندگان بیش از 100 کشور از جمله 40 نفر از سران این کشورها حضور دارند.

با این حال کشورهای آمریکا و هند از اعزام نمایندگان خود به این نشست خودداری نموده اند.

این در حالیست که اختلافات بین پکن - واشنگتن نگرانی هایی را برای فعالان حوزه تجارت بین الملل ایجاد نموده است.

در همین رابطه سازمان تجارت دنیای در گزارش سال جاری خود هشدار داده که تشدید تنش در مناسبات تجاری آمریکا و چین می تواند نرخ رشد اعلام شده برای تجارت دنیای را به مخاطره اندازد.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین روز گذشته (آدینه) در آیین گشایش این کنفرانس گفت: چین در آینده بیش از پیش موارد فهرست منفی را کاهش داده، به درهای باز همه جانبه صنایع خدمات مدرن، فراوری و کشاورزی کمک نموده و سرمایه گذاری های خارجی با 50 درصد سهم مجوز می دهد.

سفر با تور چین را تجربه کنید.

وی گفت: چین در آینده برای ایجاد مناطق آزمایشی تجارت آزاد برنامه ریزی نموده، ایجاد بنادر تجارت آزاد را تسریع بخشیده، با تنظیم قوانین و مقررات ذیربط، اجرای قانون سرمایه گذاری خارجی را تضمین خواهد نمود.

دومین مجمع همکاری بین المللی کمربند، راه از روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه در پکن شروع شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 171

به "جنگ تجاری با آمریکا، موضوع دیدار مقامات آلمان و چین در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ تجاری با آمریکا، موضوع دیدار مقامات آلمان و چین در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید