حذف ناباورانه ایران از جام جهانی فوتسال، شوک قزاقستان با سه گل!

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، آخرین ملاقات از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2021 لیتوانی امروز بین دو تیم ایران و قزاقستان برگزار گردید که این مسابقه در نهایت با نتیجه 3 بر 2 به سود قزاقستان ‬به انتها رسید.

حذف ناباورانه ایران از جام جهانی فوتسال، شوک قزاقستان با سه گل!

در این بازی که از ساعت 20:30 در شهر کاوناس قزاقستان برگزار گردید، مسلم اولادقباد (8) و احمد اسماعیل پور (12) برای ایران گلزنی کردند. تورساگولوف (25)، نائوب (28) و تاینان (38) گل های قزاقستان را به ثمر رساندند.

به این ترتیب تیم قزاقستان با حذف ایران راهی مرحله نیمه نهایی شد تا حریف پرتغال در این مرحله گردد. ایران در دوره گذشته جام جهانی در رده سوم قرار گرفته بود.

غافلگیری در ترکیب تیم ملی ایران با حضور طیبی

سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی ایران تیمش را با ترکیب علیرضا صمیمی، حمید احمدی، علی اصغر حسن زاده ، سعید احمدعباسی و مسلم اولاد قباد به زمین فرستاد. مهدی جاوید، احمد اسماعیل پور، حسین طیبی، محمد شجری، فرهاد توکلی، سپهر محمدی، باقر محمدی، طاها نعمتیان، علیرضا رفیعی پور ‬ در فهرست بازی امروز حضور داشتند.

شگفتی فهرست امروز، حضور حسین طیبی در آن بود. طیبی به علت آسیب دیدگی دنده، از ابتدای جام جهانی در فهرست ایران غایب بود و سرمربی ایران هم گفته بود که به این مسابقه نمی رسد اما در نهایت شرایط تغییر کرد. در فهرست امروز نام فرهاد فخیم به علت مصدومیت خط خورده بود.بعلاوه اثری از نام محمدرضا سنگ سفیدی در فهرست ایران نبود؛ بازیکنی که گفته می شد در بازی قبل با کادر فنی دچار اختلاف شده بود.

نیمه نخست؛ قزاقستان میزان کل جام گل خورد!

دقایق ابتدایی نیمه نخست این تیم قزاقستان بود که یک موقعیت خوب گلزنی به دست آورد و دروازه ایران را تهدید کرد اما رفته رفته ایران جلو کشید و صاحب چند فرصت برای گلزنی شد. همکاری مسلم اولادقباد که از ابتدا در ترکیب قرار داشت با سعید احمدعباسی در دقیقه 8 جواب داد و گل نخست ایران به ثمر رسید. ایران بعد از این گل سعی در کنترل بازی و افزایش اختلاف گل ها داشت که این برنامه دقیقه 15 نتیجه داد؛ زمانی که احمد اسماعیل پور پاس بلند مهدی جاوید را به شکل زیبایی پشت مدافعان قزاقستان کنترل کرد و با دریبل هیگوئیتا دروازه بان حریف، گل دوم را به ثمر رساند.

قزاقها بعد از گل دوم جلوتر آمدند و با یاری هیگوئیتا که در بازی با پا تبحر دارد، دروازه ایران را تحت فشار بگذارند اما درخشش علیرضا صمیمی گلر ایران مانع گلزنی حریف شد. قزاقستان حتی در دقیقه 18 تیرک دروازه ایران را به لرزه درآورد اما توپشان به گل نرسید. به این ترتیب نیمه نخست با فزونی دو گله ایران به سرانجام رسید تا قزاقستان که از مرحله گروهی تا یک چهارم تنها دو گل دریافت نموده بود، به میزان تعداد گل های خورده اش در این جام، دروازه اش را باز شده ببیند.

نیمه دوم؛ شوک قزاقستان به ایران با 3 گل!

در نیمه دوم تیم قزاقستان با همان تاکتیکی که پیش بینی می شد کار را شروع کرد یعنی جلو آمدن هیگوئیتا و افزایش فشار با یک بازیکن بیشتر در بخش هجومی. علیرضا صمیمی دروازه بان ایران که با واکنش هایش بارها مانع گلزنی قزاقستان شده بود، در دقیقه 23 آسیب دید و جای خود را به سپهر محمدی داد اما بعد از گذشت یک دقیقه دوباره به زمین آمد. برنامه هجومی قزاقستان که با عقب نشینی ایران همراه بود نتیجه ای جز باز شدن دروازه تیم کشورمان نداشت و تیم حریف توانست در عرض سه دقیقه با دو گل کار را به تساوی بکشد.

تیم ایران که به طور محسوسی نسبت به نیمه اول افت نموده بود، نتوانست آنطور که باید و شاید دروازه قزاقستان را تحت فشار بگذارد. بازی برتر قزاقستان در دقیقه 38 بازهم به ثمر نشست تا این تیم به وسیله تاینان برزیل به گل سوم برسد. ایران بعد از دریافت گل سوم به بازی پنج نفره روی آورد اما کاری از پیش نبرد و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد تا با جام خداحافظی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1934

به "حذف ناباورانه ایران از جام جهانی فوتسال، شوک قزاقستان با سه گل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ناباورانه ایران از جام جهانی فوتسال، شوک قزاقستان با سه گل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید