حضور 25 هنرمند یزدی در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی

به گزارش آناسی، معاون صنایع دستی استان یزد گفت: در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی 17 غرفه در اختیار 25 هنرمند یزدی نهاده شد.

حضور 25 هنرمند یزدی در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی گفت: در این نمایشگاه 700 مترمربع فضای نمایشگاهی در قالب 17 غرفه در اختیار هنرمندان یزدی قرار گرفته است.

او بازاریابی، فروش و آشنایی با سلایق مصرف کنندگان، تبادل اطلاعات بین هنرمندان صنایع دستی کشور، نمایش ظرفیت های صنایع دستی به مسئولان و ارگان های دولتی را از اهداف سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی عنوان نمود و اضافه نمود: در این نمایشگاه 25 هنرمند یزدی از شهرستان های یزد، میبد، مهریز و بافق حضور دارند.

معاون صنایع دستی استان یزد گفت: با توجه به این که سال گذشته شهر میبد به عنوان شهر زیلو شهرت جهانی یافت، این هنر صنعت به همراه زیورآلات سنتی و نمانام های ترمه یزد، غرفه های اصلی صنایع دستی یزد را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده اند.

او اضافه نمود: مسگری، رودوزی های الحاقی، کار بافی، سنگ تراشی، مشبک و معرق، تولیدات چرمی، سفال نقش برجسته و نقاشی های زیر لعابی ازجمله صنایع دستی استان است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می گردد.

دهقان مهرجردی گفت: حصیربافی، کار بافی و زیلوبافی نیز به صورت زنده در مقابل دیدگان بازدیدکنندگان بافته می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 432

به "حضور 25 هنرمند یزدی در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 25 هنرمند یزدی در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید