حمایت از شرکت های طراحی استیکر در قالب صنایع خلاق فرهنگی

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، پرویز کرمی ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه اولین جایزه سال استیکر که توسط پیغام رسان بومی آیگپ برگزار گردید، گفت: به هنرمندانی که این استیکرها را طراحی نموده اند، هزارآفرین می گویم.

حمایت از شرکت های طراحی استیکر در قالب صنایع خلاق فرهنگی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ آنلاین از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی گفت: در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره موضوع اکوسیستم فناوری و نوآوری صحبت می گردد. ما در این مرکز زیست بوم فناوری و نوآوری را ابداع نموده ایم که این زیست بوم در کشورهای پیشرفته 2700 میلیارد دلار گردش اقتصادی سالانه دارد و در حوزه انیمیشن و کارتون سهم ایران 60 میلیارد تومان است.

کرمی اضافه کرد: معاونت باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کند ولی بعضی از طرح ها در قالب این شرکت ها قابل تعریف نیست و بنابراین می توانند در قالب صنایع خلاق فرهنگی تعریف گردد. شرکت های طراحی استیکر نیز اگر راه اندازی گردد می تواند در قالب این شرکت های صنایع خلاق فرهنگی تعریف گردد و از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره مند شوند.

در مراسم پایانی جایزه سال استیکر، برگزیدگان این رویداد هنری معرفی شدند و از استیکرهای متحرک پیغام رسان آیگپ رونمایی شد.

میثم عسگری رئیس جایزه سال استیکر و مدیرعامل پیغام رسان آیگپ نیز در این مراسم گفت: تجربه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و پیغام رسان ها در طول یک دهه گذشته، نشان داده است که استیکرها هم صاحب سبک و هم در حال پیشروی هستند به طوری که می توانند جایگزین ایموجی ها شوند و کسب و کارهای تازه ای را در این زمینه ایجاد نمایند.

وی با اشاره به اهمیت طراحی استیکرها برای پیغام رسان های ایرانی بیان نمود: در طول یک سال گذشته که امکان ارائه استیکرها در پیغام رسان ها ایجاد شد، این دغدغه را داشتیم که با استیکرهایی که مفاهیم غربی و شرقی دارند، روبرو نشویم. بنابراین در اولین گام از هنرمندان دعوت کردیم تا آثاری را برای ما طراحی نمایند که این استیکرها بهمن ماه سال گذشته مورد استفاده نهاده شد ولی راضی نماینده نبود؛ به این دلیل که اگرچه هنرمندان آن ایرانی بودند اما برگرفته از فرهنگ بومی و ملی ما نبود و استیکرهایی غریبه بودند و به همین دلیل طرح برگزاری مسابقه ای برای طراحی استیکر مطرح شد که در نهایت ایده جایزه سال استیکر شکل گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 735

به "حمایت از شرکت های طراحی استیکر در قالب صنایع خلاق فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از شرکت های طراحی استیکر در قالب صنایع خلاق فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید