خبرنگاران جمع آوری 510 معتاد متجاهر در طرح نوروزی سال جاری در خوزستان

به گزارش آناسی، اهواز - خبرنگاران - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان از جمع آوری 510 معتاد متجاهر در طرح نوروزی سال جاری در این استان اطلاع داد.

خبرنگاران جمع آوری 510 معتاد متجاهر در طرح نوروزی سال جاری در خوزستان

به گزارش خبرنگاران سرهنگ محمد صفری روز سه شنبه درحاشیه آیین پایانی نخستین جشنواره ملی یاریگران که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر 11 استان برتر کشور در این جشنواره در محل این شورا در جمع خبرنگاران بیان نمود: در سال 99 اردوگاه ماده 16 جمع آوری معتادان متجاهر به همت سپاه ولیعصر(عج)و همکاری سایر نهادها در اهواز راه اندازی شد.

وی گفت: تعدادی از این معتادان متجاهر که جمع آوری شدند در اردوگاه ماده 16 سپاه نگهداری می شوند.

سرهنگ صفری با بیان اینکه معتادان به مدت 2 ماه در این اردوگاه نگهداری می شوند، اضافه کرد: با ورود دادستان به این موضوع قرار شده با یاری خیران سقف پذیرش اردوگاه ماده16 سپاه به 200 نفر افزایش یابد که تعداد بیشتری معتاد متجاهر در سطح خوزستان جمع آوری خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان ادامه داد: این افراد در کنار ترک اعتیاد حرفه و مهارت می آموزند و برای صیانت و درمان آنها نیز کار اساسی خواهد شد.

راه اندازی اردوگاه ماده 16 بانوان معتاد در خوزستان

وی گفت: قرار است مرکز ماده 16 معتادان متجاهر بانوان در اهواز راه اندازی گردد که با راه اندازی این مرکز خوزستان جزو نخستین استان های جمع آوری معتادان متجاهر در کشور خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اضافه کرد: مرکز دی.آی.سی(مرکز جامع نگهداری معتادان) بانوان در اهواز زیر نظر سازمان بهزیستی خوزستان وجود دارد و اعتباری از محل اعتبارات مبارزه با مواد مخدر استان به این مرکز پرداخت می گردد که البته کافی نیست.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره ملی یاریگران زندگی گفت:آیین پایانی این جشنواره که حدود 10 هزار اثر در بخش های فیلم کوتاه، فیلم بلند و مستند و تیزر و پوستر و انیمیشن ارسال شده بود در سطح ملی برگزار گردید که خوزستان در بخش فیلم کوتاه با اثر مهرداد کنگ دار به نام زنده به گور رتبه نخست کشور را کسب کرد.

سرهنگ صفری اضافه کرد: عمده هدف این جشنواره انجام اقدام فرهنگی و اساسی در راستای کاهش تقاضا و ایجاد تنفر اجتماعی نسبت به مواد مخدر است که بهترین راه چاره برای مقابله با مواد مخدر کم شدن تقاضا است.

وی با بیان اینکه کمیته های مختلفی برای مقابله با مواد مخدر وجود دارد، گفت: به عنوان مثال در کمیته اجتماعی فعالیت های اجتماعی برای مبارزه با مصرف مواد مخدر انجام می گیرد و در حوزه آموزشی و فرهنگی در دستگاه هایی همچون بهزیستی و آموزش و پرورش و ورزش و جوانان طرح یاریگران انجام گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اضافه کرد: فعالیت واحدهای عملیاتی در مبارزه با مواد مخدر خوزستان پارسال 30 درصد نسبت به سال پیش از آن بیشتر بود.

آیین پایانی جشنواره ملی یاریگران زندگی با موضوع استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر برای مبارزه با مواد مخدر روز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اعضای شورای 11 استان برتر در این جشواره برگزار گردید.

10 هزار اثر به این جشنواره ارسال شد که از این میان 500 اثر داوری شد و 31 اثر از 11 استان کشور برگزیده شدند. خوزستان در بخش فیلم کوتاه رتبه نخست را کسب کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1686

به "خبرنگاران جمع آوری 510 معتاد متجاهر در طرح نوروزی سال جاری در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمع آوری 510 معتاد متجاهر در طرح نوروزی سال جاری در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید