به ویروس هزار چهره کرونا خوش بین نباشید

به گزارش آناسی، خبرنگاران/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: نباید به ویروس کرونا خوش بین باشیم، زیرا به راحتی سیستم ایمنی بدن را دور می زند و هر دفعه رفتارهای جدیدی از خود بروز می دهد.

به ویروس هزار چهره کرونا خوش بین نباشید

پرویز قزلباش بعد از ظهر امروز (3 آذرماه) در نشست خبری که در سالن همایش های بین المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در دوران شیوع کرونا سختی های زیادی را سپری کرده و همچنان علی رغم همه دشواری های موجود، مجموعه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پای کار هستند و تلاش می کنند.

وی اضافه نمود: متاسفانه در دوران شیوع کرونا 6 نفر از حوزه بهداشت و درمان جان خود را در راه مقابله با کرونا از دست داده و شهید شدند و برخی از افراد نیز به دلیل عوارض بیماری کووید - 19 دچار مسائل جدی هستند.

این مسئول با اشاره به نقش پررنگ رسانه ها در آگاه سازی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و بیماری کرونا، شرح داد: موفقیت های حاصل شده، نتیجه همکاری ادارات، نهادها و مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با فرایند بیماری کرونا در زنجان، ادامه داد: اکنون فرایند بیماری در استان زنجان به صورت نزولی بوده ولی همچنان نیازمند رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک هستیم، زیرا نباید گول این ویروس هزار چهره را بخوریم.

قزلباش با بیان اینکه با افزایش فرایند واکسیناسیون در استان زنجان، اکنون جزو سه استان کشور در زمینه واکسیناسیون کووید - 19 هستیم، زیرا بیشترین حجم تزریق واکسن را نسبت به جمعیت داریم، یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، یک میلیون و 463 هزار و 536 دُز واکسن کرونا در استان زنجان تزریق شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به ویروس کرونا خوش بین باشیم، زیرا به راحتی سیستم ایمنی بدن را دور می زند و هر دفعه رفتارهای جدیدی از خود بروز می دهد، عنوان کرد: طبق تحقیقات اجرا شده در رابطه با بستری بیماران کرونایی بالای 18 سال، افرادی که واکسن دریافت نکردند 5 برابر بیشتر از افرادی که واکسینه شدند، بستری می شوند.

این مسئول از کاهش 38 درصدی درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال گذشته خبر داد و متذکر شد: درآمد این دانشگاه به دلیل تعطیلی برخی از خدمات درمانی، کاهش مراجعه به بیمارستان ها به دلیل ترس مردم از این ویروس و ... بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه داروهای بیماران کرونا هزینه زیادی دارد، به طوری که در پیک چهارم برای یک قلم دارو رمدسیویر بیش از 30 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان 50 درصد هزینه های خود را از درآمدهای داخلی کسب می کند.

قزلباش با اشاره به کمبود نیرو، منابع و حجم زیاد کار در دوران کرونا، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان همه تلاش خود را برای جلوگیری از آسیب به سایر خدمات درمانی در دوران شیوع کرونا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2037

به "به ویروس هزار چهره کرونا خوش بین نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به ویروس هزار چهره کرونا خوش بین نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید