خبرنگاران نبود گوشی هوشمند، چالش آموزش مجازی در روستاهای خراسان شمالی

به گزارش آناسی، بجنورد-خبرنگاران- برآورد می گردد 55 تا 60 هزار دانش آموز خراسان شمالی به علت نداشتن دسترسی به گوشی هوشمند و سامانه اندروید، نتوانند از طرح شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) بهره ببرند.

خبرنگاران نبود گوشی هوشمند، چالش آموزش مجازی در روستاهای خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز سه شنبه با نگرانی از وجود این مشکل به خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از مسائل ما در اجرای طرح شاد، دسترسی نداشتن دانش آموزان و خانواده های روستایی به گوشی های هوشمند است.

عباس سعیدی گفت: البته درخواست ما این است که خانواده ها و اولیا، همکاری نمایند تا با در اختیار قرار دادن گوشی های هوشمند، حتی اگر شده چند دانش آموز مشترکا از یک دستگاه تلفن استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: برآورد اولیه نشان می دهد، 55 تا 60 هزار دانش آموز خراسان شمالی به علت نداشتن دسترسی به فناوری روز، نتوانند از مزایای آموزش مجازی استفاده نمایند که البته این آمار هنوز نهایی نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در این زمینه، یکی از پیشنهادها، تامین تبلت رایگان برای دانش آموزان است که این البته هنوز در حد یک پیشنهاد است.

وی اضافه نمود: این دانش آموزان که عمدتا در روستاها و یا حاشیه های شهرها سکونت دارند، از طریق راهبران آموزشی و مدیران مدارس شناسایی می شوند و از خانواده ها و اولیا نیز انتظار می رود همکاری لازم را داشته باشند تا دانش آموز، به علت نداشتن گوشی اندروید، از دسترسی به برنامه های آموزشی در فضای مجازی بازنمانند.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی که به علت شیوع کرونا، مدارس تعطیل شده است، تنها راه چاره برای تداوم برنامه های آموزشی، استفاده از فضای مجازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دریافت برنامه های شبکه آموزش در بعضی روستاهای استان میسر نیست و 700 دانش آموز در 120 روستای استان از دریافت برنامه های آموزشی این شبکه، در صدا و سیما نیز بی نصیب ماندند.

180 هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از 2 هزار باب آکادمی خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار معلم، تحصیل می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1043

به "خبرنگاران نبود گوشی هوشمند، چالش آموزش مجازی در روستاهای خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نبود گوشی هوشمند، چالش آموزش مجازی در روستاهای خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید