خرداد ماه؛ شروع آزمایشی فعالیت اولین اتوبوس برقی ، برنامه ریزی برای جابجایی روزانه 100 هزار مسافر به وسیله اتوبوس برقی

به گزارش آناسی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه اولین اتوبوس برقی که اکنون با مشارکت شهرداری مشهد و یک شرکت داخلی در حال ساخت است، خرداد به صورت آزمایشی در ناوگان اتوبوسرانی مشهد فعال خواهد شد،

خرداد ماه؛ شروع آزمایشی فعالیت اولین اتوبوس برقی ، برنامه ریزی برای جابجایی روزانه 100 هزار مسافر به وسیله اتوبوس برقی

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، سعید حسینقلی زاده مقدم در این خصوص اضافه نمود: یکی از موضوعات مهمی که از سوی شهردار و شورای شهر مشهد برآن تاکید شده است استفاده از سیستم حمل ونقل پاک به ویژه اتوبوس برقی است، لذا با مصوبه شورای شهر طرح مطالعاتی برای برقی کردن سیستم حمل ونقل عمومی توسط یکی از شرکت های داخلی شروع شد.

وی اضافه نمود: درکنار انجام این مطالعات، ساخت اتوبوس برقی با مشارکت شهرداری مشهد و شرکت مپنا نیز شروع و اولین دستگاه اتوبوس برقی ساخت این شرکت خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی در مشهد به کار گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طول این اتوبوس برقی 12 متر با بیشینه بار مجاز 19500 کیلوگرم خواهد بود، اظهارکرد: این اتوبوس مجهز به ترمز بادی، درهای بادی و فرمان هیدرولیکی به شکل کف کوتاه ، دارای رمپ ویژه ویلچر و مجهز به سه درب است.

حسینقلی زاده مقدم ،توضیح داد: اتوبوس درحال فراوری با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی حدود 300 کیلومتر است که با این میزان مسافت تنها به یکبار شارژ در روز احتیاج خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس برقی در حال ساخت دارای ترمز احیاگر انرژی برای کاهش اتلاف انرژی خواهد بود گفت: نمونه اولیه این اتوبوس دارای شارژر روی اتوبوس است و در هر جایی که برق باشد می تواند شارژ گردد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: برای استفاده از این اتوبوس احتیاج به سیم کشی در طول راستا نیست و اتوبوس با استفاده از توان باتری حرکت می نماید.

حسینقلی زاده مقدم اضافه نمود: مطابق برنامه ریزی اجرا شده مقرر است خط یک سامانه تندرو (BRT) به ناوگان برقی مجهز گردد که در افق طرح این خط ظرفیت جابجایی روزانه حدود یکصد هزار مسافر را خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر ایستگاه شارژ در محل انتهاه امام رضا (ع) ساخته شده و سایر تجهیزات نیز تا انتها امسال توسط شرکت مپنا نصب خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1756

به "خرداد ماه؛ شروع آزمایشی فعالیت اولین اتوبوس برقی ، برنامه ریزی برای جابجایی روزانه 100 هزار مسافر به وسیله اتوبوس برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرداد ماه؛ شروع آزمایشی فعالیت اولین اتوبوس برقی ، برنامه ریزی برای جابجایی روزانه 100 هزار مسافر به وسیله اتوبوس برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید