خوش بینی بایدن درباره امکان دیدارش با پوتین، کرملین هنوز مطمئن نیست

به گزارش آناسی، در حالی که رئیس جمهوری آمریکا ابراز اطمینان کرد که دیدارش با ولادیمیر پوتین طی ماه آینده سازماندهی خواهد شد، سخنگوی کرملین یادآور شد که مسکو همچنان در حال تجزیه و تحلیل امکان برگزاری این نشست سران است.

خوش بینی بایدن درباره امکان دیدارش با پوتین، کرملین هنوز مطمئن نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته اظهار داشت، اطمینان دارد که ملاقات حضوری وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سازماندهی خواهد شد.

بایدن در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره امکان برگزاری نشست سران آمریکا و روسیه در ماه ژوئن، گفت: ما قادر به انجام این ملاقات هستیم. البته هنوز زمان و مکان آن بطور دقیق معین نشده، ولی این موضوع در حال کار است و من مطمئن هستم که این ملاقات سازماندهی خواهد شد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که ملاقات احتمالی روسای جمهوری آمریکا و روسیه، اقدامی درست در جهت بهبود روابط روابط دو کشور است. وی یادآور شد که ایالات متحده مایل نیست تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کند، البته این حق را برای خود قائل است، اگر دلیلی برای این اقدام وجود داشته باشد.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز آدینه اظهار داشت که طرف روسی همچنان به تجزیه و تحلیل شرایط در رابطه با تصمیم گیری درباره امکان برقراری نشست سران روسیه و آمریکا ادامه می دهد.

پیش از این روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که ملاقات احتمالی پوتین و بایدن ممکن است در پراگ، پایتخت جمهوری چک برگزار گردد. البته پایتخت های ایسلند، اسلوونی یا جمهوری آذربایجان نیز بعنوان مکان این ملاقات نام برده شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1744

به "خوش بینی بایدن درباره امکان دیدارش با پوتین، کرملین هنوز مطمئن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش بینی بایدن درباره امکان دیدارش با پوتین، کرملین هنوز مطمئن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید