دریافت ضمانت نامه بانکی برای اخذ وام دولتی از روسیه

به گزارش آناسی، خبرنگاران- وزیر نیرو گفت: امروز ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی دولت روسیه برای اجرای پروژه نیروگاه سیریک اخذ شد.

دریافت ضمانت نامه بانکی برای اخذ وام دولتی از روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از ایرنا؛ رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاح 35 پروژه سازوکاری صنعت آب و برق در محل وزارت نیرو و در جمع خبرنگاران اضافه کرد: نیروگاه سیریک در منطقه ای به همین نام در استان هرمزگان با ظرفیت یک هزار و 400 مگاوات می بایست ساخته گردد.

وی شرح داد: این نیروگاه به لحاظ پایداری شبکه برق در جنوب و جنوب شرق کشور از اهمیت بالایی برخودار است و از چند سال پیش با هماهنگی های بعمل آمده جزو طرح هایی نهاده شد که در لیست استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه بود.

وزیر نیرو اعلام نمود: منابع مالی لازم برای احداث نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی حدود یک میلیارد و 400 میلیون یورو است .

اردکانیان گفت: سال 1395براساس قرارداد تجاری که آن موقع آماده شده بود، اقدام هایی برای شروع این پروژه انجام گرفت، اما به دلیل برخورد با مسائل و موانع متعدد اداری، مالی و نظایر آن از شهریور97 که مسوولیت کمیسیون مشترک همکاری های مالی ایران و فدراسیون روسیه به این وزارتخانه واگذار شد، این طرح هم در کنار سایر طرح ها برای استفاده از وام دولتی روسیه دراولویت قرارگرفت.

وی شرح داد: نحو جلو رفتن کار به گونه ای بود که همکاران ما در روسیه کوشش داشتند این طرح زودتر به نتیجه برسدو اجرایی گردد تا از راستا آن سایر طرح ها هم بعد از آن به مرحله اجرا برسد.

وزیر نیرو اضافه کرد: این پروژه امروز ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار برای استفاده از وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی دولت روسیه برای اجرای آن را دریافت نموده و بقیه آن هم طبق قرار داد مربوط به آن توسط خود بانک تامین خواهد شد.

اردکانیان گفت: انتظار می رود با انجام تشریفات آن در سمت ایران هرچه زودتر کارهای اجرایی این پروژه شروع گردد .

وی گفت: پروژه نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی سیریک با وام یک میلیارد و 200 میلیون یورویی فدراسیون روسیه در مرحله اجرا قرار گرفته است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1636

به "دریافت ضمانت نامه بانکی برای اخذ وام دولتی از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت ضمانت نامه بانکی برای اخذ وام دولتی از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید