در زمین ترامپ بازی نکنیم

به گزارش آناسی، ایسنا نوشت: در حالی که رئیس جمهور ترامپ، سخنرانی هفتاد دقیقه ای پذیرشش (نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات) را با لحن یکنواختی زمزمه می کرد- در عین حال که با قرار دادن غیرقانونی کاخ سفید به عنوان پس زمینه تلویزیونی، در حال بی حرمتی به آن بود- دو واژه ای که مدام به ذهن خطور می کرد، دو لفظی بودند که او آن ها را با شوق برای مخالفانش به کار می گرفت: دارای انرژی پایین و خواب آلود.

در زمین ترامپ بازی نکنیم

ای. جِی دیون، ستون نویس واشنگتن پست در تحلیلی برای این روزنامه نوشت: فیلم سخنرانی پذیرش ترامپ در سال 2016 را پیدا کنید و آن را پشت سر سخنرانی روز پنجشنبه تماشا کنید. اگر این کار زیادی برای شما دردناک است، فقط بخش هایی از هر دو را تماشا کنید. حتی یک مربی فن بیان در آنچه دانشگاه ترامپ خوانده می شد هم متوجه سطح های متضاد سرزندگی در این دو ویدئو می شود.

ترامپ 2020 شبیه مردی است که می داند قرار است نمایشش لغو شود. او برای تغییر این وضع، نیازمند یک تلاش هرکول وار است- و بسیار خسته تر از تمام این هاست که بخواهد واقعاً برای این شرایط تلاش کند. شاید او امیدوار بود تعداد کلماتش، فقدان قدرت در ارائه اش را خنثی کند؛ اما نتیجه معکوس گرفت. مردی که حتی منتقدانش جالب بودنش را تصدیق می کردند، سنگین و حوصله سربر شده است.

تا جایی که من می توانم بگویم، دیدی که الان داریم، نمای غالب در ماه های پایانی انتخابات نخواهد بود. به نظر می رسد بسیاری از تحلیلگران مخصوصا دموکرات ها، ترسیده از آنچه در سال 2016 رخ داد، گمان می کنند امور برای بایدن اشتباه پیش خواهد رفت.

گفتمان پسا 2016 درباره اینکه لیبرال ها، دموکرات ها، نخبگان و رسانه ها درکی از ارزش های آمریکایی های سفید پوست طبقه کارگر و متوسط در غرب میانه ندارند، دوباره زنده شده است. این طور فرض می شود که بی نظمی ها در کنوشا به دنبال شلیک پلیس به جیکوب بلیک و حالا هم قتل آخر هفته در پورتلند، برای ترامپ مفید باشد؛ حتی با وجود آنکه بایدن، به نحوی منطقی، اشاره کرده که این ضرب و شتم با نظارت ترامپ اتفاق می افتد.

روز یکشنبه، بایدن به صراحت هرگونه خشونت توسط هرکس، اعم از چپ یا راست، را محکوم کرد و همچنین ترامپ را به شعله ور کردن آتش نفرت و تفرقه در جامعه ما و استفاده از سیاست ترس برای هیجان زده کردن طرفدارانش متهم کرد.

اما هشداردهندگان اصرار دارند استفاده ترامپ از واژه های قانون و نظم نباید باعث شود برجستگی کووید 19 و فروپاشی اقتصادی از بین برود. این تئوری می گوید رأی دهندگانی که بایدن به آنها نیاز دارد، در نهایت متقاعد خواهند شد که ادعاهای ترامپ مبنی بر کشیده شدن هرج و مرج و خشونت شهرهای دموکرات به شهرهای کوچک و به ویژه نواحی حومه ای که خط مقدم انتخابات هستند، درست است.

نخبگان، از جمله نخبگان محافظه کار، باید خطای آسیب اجتماعی تحمیل شده به مناطق صنعتی قدیمی ما به خاطر تغییر اقتصادی را جبران کنند. بخشی از سخنرانی ترامپ که بیشتر از همه در این حوزه ها طنین انداز می شود، حملاتش به چین و آرای بایدن به معاملات تجاری در گذشته بود.

کارزار بایدن نیازمند آن است که به رأی دهندگان به ترامپ در میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا نشان دهد که رئیس جمهور چه دستاورد کمی برای آن ها داشته است. باید تمرکز بیشتری بر موضوعاتی باشد که از جنبه های نژادی جذاب هستند: مانند مشاغل، دستمزدها، تحرک اجتماعی، تحصیلات و عزت.

اما نگرانی از نبوغ سیاسی تصور شده ترامپ، مخرب است. این تصویر، تغذیه رسان توهمی است که ترامپ حرفه خود را بر آن بنا ساخته است: اینکه او قوی، سرسخت و عاقل است. در واقع، او ضعیف و مردد است و زمانی که پای اداره کشور وسط باشد، ناشی است. او ضعیف ها را می زند و پیش قدرتمندان دولا می شود؛ حالا می خواهد ولادیمیر پوتین روسیه یا شی جینپینگ چین باشد.

ترامپ در ماه ژانویه در مورد شی گفت: ما عاشق هم هستیم. و در ماه فوریه، او نحوه مدیریت بیماری کرونا توسط شی را مورد تحسین قرار داد و گفت: او در یک موقعیت بسیار، بسیار سخت، به خوبی در حال انجام وظیفه است. بنابراین این رئیس جمهور ما بود که با رهبر چین، از همه بهتر بود و 24 ژانویه این طور پیش بینی کرد که: همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

و آیا این مردی است که بایدن را به ملایم بودن در برابر چین متهم می کند؟!

یک موضوع دیگر هم غیرقابل انکار است. کنوانسیون بایدن چنان تصویر قدرتمندی از بایدن به عنوان یک مرد کاملاً شایسته و دلسوز ترسیم کرد که واژه همدلی، عملاً از دهان ترامپ در یکی از 41 ارجاعش به نامزد دموکراتیک (بایدن)، بیرون پرید. این فضیلتی است که ترامپ مورد اهانت قرار می دهد.

تفسیر ظاهراً میانه رو درباره اینکه حملات ترامپ چطور تأثیرگذار هستند، یک حقیقت اصلی را نشان می دهد: او دروغ می گوید، دروغ می گوید و باز هم دروغ می گوید. سخنرانی کنوانسیون ترامپ موج جزر و مدی از داستان های طولانی، ادعاهای غلط و تحریف تاریخ بود. برای جلوگیری از تکرار معادل غلط روزنامه نگاری در سال 2016، این حقیقت و نه سوء استفاده های تاکتیکی، باید در قلب این روایت باقی بماند.

البته که بایدن هم خطوط دقیقی برای قدم برداشتن در خشونت جاری دارد، اما بیانیه قدرتمند آخر هفته او، نشان داد که این آن چیزی نیست که نیاز باشد به او گفته شود.

آنچه او نمی تواند انجام دهد، تسلیم شدن در برابر روایت هایی است که حامیان حقوق مدنی را در موضع تدافعی قرار می دهد و این همان بازی کردن در زمین ترامپ است. در حال حاضر، این ترامپ است که خسته از منصبش به نظر می رسد و با بهانه ها و تفرقه ها، دست به تقلا می زند. بایدن باید اوضاع را همین طور نگه دارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1301

به "در زمین ترامپ بازی نکنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زمین ترامپ بازی نکنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید