در صورت مثبت شدن گزارشات سه شرکت بزرگ، بورس فرایند رو به رشدی خواهد داشت

به گزارش آناسی، تهران (پانا) - هفته گذشته با منفی بودن 4 درصدی بورس گذشت. در صورتی که گزارش سه شرکت بزرگ نفتی و فولادی مثبت گردد، بورس فرایند رو به رشد و مثبتی در ادامه خواهد داشت.

در صورت مثبت شدن گزارشات سه شرکت بزرگ، بورس فرایند رو به رشدی خواهد داشت

به گزارش تجارت نیوز، شاخص کل بورس این هفته حدود چهار درصد منفی بود. کارشناسان معتقدند گزارشات 9 ماهه شرکت های بزرگ که تا آدینه منتشر می گردد جهت بورس در هفته های متمادی را معین خواهد نمود.

مصطفی مجد کارشناس بازار سهام گفت: بسیاری از شرکت ها گزارشات 9 ماهه خود را منتشر کردند. در این میان گزارشات بعضی از شرکت های بزرگ مثل بانک ملت، فولاد ارفع و ذوب آهن گزارشات خوبی نبود.

وی ادامه داد: چشم امید بازار به چند شرکت به جای مانده از جمله پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی زاگرس است. چنانچه گزارشات این شرکت ها مثبت باشد بازار شنبه فرایند متعادل و رو به رشدی خواهد داشت در غیر این صورت تابلوی معاملات بازار شنبه خون و خون ریزی است.

این کارشناس بازار سهام بیان کرد: P/E بسیاری از سهم در حال حاضر حدود سه و چهار است. محتمل است این سهم تا تا سه سال آینده با همین P/E معامله شوند. نگاه سهامداران باید بیش از سه سال باشد. به سراغ سهم هایی بفرایند که P/E مناسبی دارند و سود مستمر و مناسبی تقسیم می نمایند. اگر چه شاید تا سه سال آینده شرایط خوبی نداشته باشند اما بعد از آن شرایط بهتر می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2126

به "در صورت مثبت شدن گزارشات سه شرکت بزرگ، بورس فرایند رو به رشدی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در صورت مثبت شدن گزارشات سه شرکت بزرگ، بورس فرایند رو به رشدی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید