ثبات و پیشرفت مالی چین به توسعه مالی جهان یاری خواهد نمود

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین در تهران تاکید نمود: در روزهای اخیر، چین نرخ رشد مالی نیمه اول سال 2019 میلادی را منتشر کرد و مورد توجه جهان و دوستان ایرانی نهاده شد. همزمان با ارزیابی مثبت آمارهای منتشره، برخی ها برای کندی رشد مالی چین ابراز نگرانی کردند. به همین دلیل، مایلم نظرات خود را به اشتراک بگذارم.

ثبات و پیشرفت مالی چین به توسعه مالی جهان یاری خواهد نمود

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

رشد اقتصادی چین در نیمه اول امسال میلادی با ثبات و پیشتاز بوده است

سفیر جمهوری خلق چین در تهران توضیح داد: شاخص های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین حاکی از آن است که در نیمه اول امسال، میزان کل فراوری ناخالص داخلی چین به 45 هزار و 93 میلیارد یوان (65.6 هزار میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 3.6 درصد افزایش یافت. این رشد مطابق با میزان هدف مشخص شده در اوایل امسال یعنی بین 6 تا 5.6 درصد بوده است و نشان می دهد ثبات اقتصاد چین حفظ شده است. تحلیلگر فایننشیال تایمز انگلیس معتقد است که رشد 3.6 درصد اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان که میزان آن به 6. 13 هزار میلیارد دلار می رسد، نه تنها پایین نیست بلکه بسیار درخشان است. رقم یاد شده به این معناست که رشد اقتصادی چین نیروی محرکه اصلی رشد اقتصادی جهان است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که ساختار و کیفیت رشد اقتصاد به پیشرفت های زیادی دست یافته است. در بخش کشاورزی، فراوری محصولات کشاورزی از جمله سویا، تخم مرغ و شیر بسیار چشمگیر بوده و در مقایسه با سال گذشته 1. 2 درصد افزایش یافته است؛ در بخش صنعتی، رشد صنایع فناوری های پیشرفته به 9 در صد و افزایش فراوری خودروها با سوخت جدید و سلول های خورشیدی به 30 در صد و 20 در صد رسیده است؛ در بخش صنایع خدماتی، فراوریات در حوزه ارتباطات، نرم افزار و غیره 6. 20 درصد افزایش یافته و درآمد صنایع خدماتی راهبردی و فناوری پیشرفته 12 در صد افزایش یافته است؛ در بخش معیشت، میزان اشتغال به کار جدید در شهرها از هدف مشخص شده بالاتر است و سرعت افزایش درآمد مردم هم به 5.6 درصد رسیده است. می توان خاطر نشان کرد که رشد با ثبات اقتصاد چین اطمینان بازار جهانی را جلب نموده و در همان روزی که داده های رشد اقتصاد چین اعلام شد، سهام آسیا و اروپا بلافاصله بالا رفتند.

توسعه اقتصاد چین در آینده با کیفیت خواهد بود

سفیر جمهوری خلق چین در تهران تاکید نمود: با وجود شرایط پیچیدگی خارجی، چین صبر راهبردی نشان داده و به انجام اصلاحات ساختاری پایبند بوده است. اول، ساختار اقتصادی چین پی در پی بهبود یافته است و با تداوم افزایش خرده فروشی، سهم مصرف در رشد اقتصادی به 1. 60 درصد رسید که این نشان می دهد مصرف به جای صادرات به نیروی محرکه اصلی رشد اقتصادی چین تبدیل شده است. دوم، فضای کسب و کار هم بهتر شده است. چین با تعمیق اصلاحات مدیریت اقتصادی و راه اندازی قانون سرمایه گذاری بازرگانان خارجی و فهرست قلمروی ممنوعه و محدودیت بازار موانع سرمایه گذاری و دسترسی به بازارهای چین را برطرف نموده، و با اجرای طرح کسورات اقتصادیاتی، هزینه شرکت ها را کاهش داده و همچنین با اجرای طرح حمایت اقتصادی، وام های کوچک بیشتر در اختیار متقاضیان قرار داده است. سوم، نقش نوآوری در رشد اقتصاد تقویت یافته است. سرمایه گذاری در تحقیقات اساسی و پروژه های جدید زیرساختی در حال پیشبرد است و توانایی فراوری نوآوری و تحقیقاتی قوی تر شده است. چین در زمینه های پرداخت الکترونیک، فتوولتاییک، قطار سریع السیر، خودروی برقی و غیره در صندلی برتر جهان قرار گرفته است. چین با صدور مجوز دسترسی غیر دولتی به شبکه نسل پنجم به عصر جدید مخابراتی وارد شده است. با اجرای این سیاست ها، اقتصاد چین با کیفیت بالا خواهد بود. به عقیده کارشناسان سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD)، هدف چین جهت برقراری توازن جدید بین میزان و کیفیت اقتصادی در حال تحقق است.

چین مایل است دستاوردهای توسعه خود را در اختیار شرکا قرار دهد

وی تاکید نمود: چین همیشه به اجرای سیاست درهای باز و منافع مشترک پایبند است و میخواهد به عنوان محکم کننده و تقویت کننده در افزایش رشد اقتصادی جهان نقش مهمی ایفا نماید. اکنون سهم چین در فراوریات جهان به 35 در صد رسیده و چین همچنان بزرگترین واردکننده 33 کشور و بزرگترین صادرات کننده 65 کشور است. در این راستا تقویت همکاری ایران و چین هم از اهمیت به سزایی برخوردار است. در ماه ژوئن امسال میلادی، جناب آقای شی جین پینگ رئیس محترم جمهوری خلق چین و جناب آقای روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در دیدار با یکدیگر بر حفاظت و تقویت روابط مشارکت راهبردی جامع دو کشور دوباره تاکید نمودند و جهت توسعه روابط دو کشور را روشن تر ساختند. به خصوص ایران به عنوان نقطه مهم جاده ابریشم باستانی، در پیشبرد ابتکار یک کمربند و یک جاده نقش مثبتی ایفا خواهد نمود. در حال حاضر، با توجه به افزایش مخالفت با همسوگرایی جهانی و حمایتگرایی تجاری جهان، چین و ایران باید از فرصت پیشبرد مشترک ابتکار یک کمربند و یک جاده به خوبی استفاده نماییم و دست به دست حرکت کنیم. دو کشور مکمل اقتصادی یکدیگرند و از ظرفیت همکاری اقتصادی و تجاری فراوانی برخوردارند. ما از حضور ایران در ابتکار یک کمربند و یک جاده استقبال می نماییم و مایل هستیم دستاوردهای توسعه خود را در اختیار ایران قرار دهیم. سفارت چین در ایران هم تمایل دارد جهت توسعه مستمر همکاری دو کشور در همه زمینه ها کوشش خود را بکار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 262

به "ثبات و پیشرفت مالی چین به توسعه مالی جهان یاری خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبات و پیشرفت مالی چین به توسعه مالی جهان یاری خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید