دومین همایش ملی مردم شناسی فاجعه شهریور 1403 برگزار می گردد

به گزارش آناسی، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات بدست رسیده، دومین همایش ملی مردم شناسی فاجعه شهریور 1403 برگزار می گردد.

دومین همایش ملی مردم شناسی فاجعه شهریور 1403 برگزار می گردد

منصور مرادی (دبیر علمی دومین همایش ملی مردم شناسی فاجعه) در مورد انتخاب روز 20 شهریور 1403 برای برگزاری دومین همایش ملی مردم شناسی فاجعه گفت: 13 شهریور زادروز ابوریحان بیرونی دانشمند شهیر ایرانی که علاوه بر علم نجوم به تحقیق در آیین ها و سنت های ملل ساکن در شبه قاره هند در کتاب ازشمند تحقیق ماللهند پرداخته، با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور از سال 1393 به عنوان روز ملی مردم شناسی معین شده است.

مرادی اظهار کرد: به همین مناسبت پژوهشکده مردم شناسی بنا دارد به منظور بزرگداشت این روز (روز ملی مردم شناسی) و ارج نهادن به مقام شامخ ابوریحان بیرونی که از او به عنوان اولین انسان شناس یاد می نمایند، این همایش را در سطح ملی برگزار کند.

او اضافه نمود: علاقمندان به مشارکت در این همایش می توانند چکیده مقالات خود را با توجه به محورهای مدیریت اجتماعی فاجعه با تمرکز بر میراث فرهنگی ملموس، ناملموس و طبیعی، فرهنگ و آموزش، سیاست های حمایتی در بازسازی جوامع و اجتماعات آسیب دیده در دوران پسا فاجعه، هویت اجتماعی و فاجعه، میراث ناملموس و پایداری جوامع محلی در برابر فجایع طبیعی و انسانی، فرهنگ حفاظت از مراکز و سایت های میراثی در موقعیت فاجعه، گروه های آسیب پذیر (گروه های انسانی چون بچه ها، سالمندان و زنان) و فاجعه، سواد میراثی و فاجعه و فرهنگ فاجعه و پیشگیری از سوانح زیر تا تاریخ 15 خرداد 1403 ارسال نمایند.

دبیر علمی دومین همایش ملی مردم شناسی فاجعه گفت: علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر از قبیل تاریخ های مهم، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی برگزار نماینده و مشارکت نماینده می توانند به سامانه همایش به آدرس http://disaster.richt.ir مراجعه و مقالات خود را به آدرس disaster@richt. ir ارسال نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2415

به "دومین همایش ملی مردم شناسی فاجعه شهریور 1403 برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین همایش ملی مردم شناسی فاجعه شهریور 1403 برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید