تور عمان لحظه آخری: راهنمای سفر به عمان؛ 25 جاذبه گردشگری یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه

به گزارش آناسی، در این مقاله که راهنمای سفر به عمان محسوب می گردد شما را با جاهای دیدنی عمان آشنا خواهیم کرد.

تور عمان لحظه آخری: راهنمای سفر به عمان؛ 25 جاذبه گردشگری یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه

با تور عمان لحظه آخری از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

1. آب دره مسندم

شبه جزیره مُسَندَم (Musandam) از کشور عمان جداست و به اصطلاح برون بوم محسوب می شود.

این استان عمان که در جنوب تنگه هرمز واقع شده، برای جاذبه هایی مانند آب دره های شگفت انگیز، کوهستان های خشک و گستره های آبی چشم نوازش معروف است.

2. قلعه خصب

شهر خَصَب (Khasab) مرکز مُسَندَم است. در سفر به عمان اگر بخواهید سری هم به این شهر بزنید، می توانید سوار سریع ترین قایق مسافربری جهان شوید. قلعه خصب که بازسازی شده و بسیار هم زیباست، در این شهر واقع شده است.

3. مسقط

مسقط (Muscat) مرکز عمان، شهر تاریخی بسیار زیبایی است. ساختمان هایی با بالکن های چوبی به سبک آفریقای شرقی و چندین قلعه مشرف به دریا، مسقط را به مقصدی زیبا و آرامش بخش برای گردشگرانی از سرتاسر جهان تبدیل نموده اند. مسقط ارزش آن را دارد که دو روزی را در بازارها، موزه ها، قلعه ها و جاذبه های ساحلی آن سپری کنید.

4. جزیره مصیره

جزیره مَصیره (Masirah) مقصدی خاص در سفر به عمان به شمار میرود. اگر حس حضور وسط ناکجا آباد، جایی که به ندرت کسی در آن قدم می گذارد، را دوست دارید عاشق این جزیره عمان در اقیانوس هند خواهید شد. چندین ساحل بکر در این منطقه هست که می توانید تخم گذاری لاک پشت ها را آنجا ببینید.

5. کوهستان جبل اخضر

کوهستان جبل اخضر (Jebel Akhdar) یکی از برترین جاهایی است که در سفر به عمان می توانید بروید. خودروهای چهارچرخ محرک برای گشت وگذار در این منطقه عالی هستند. منظرههای کوهستان جبل اخضر شگفت انگیز است.

6. آرامگاه ایوب

ایوب از پیغامبران الهی است که محل دقیق دفنش روایت های مختلفی آمده است. اما به باور عمانی ها، آرامگاه ایوب در این کشور واقع شده است. در محوطه این آرامگاه هم جعبه کوچکی وجود دارد که می توانید جای پای ایوب را در آن ببینید؛ البته خیلی بزرگ است، ولی عمانی ها چنین عقیده ای دارند. این منطقه میزبان زائران مسلمان فراوانی از سرتاسر جهانست.

7. قلعه طاقه

قدمت قلعه طاقه (Taqah) به قرن نوزدهم میلادی برمی شود و در ورودیِ شهر مرباط (Mirbat) واقع شده است. این قلعه به دستور شیخ علی ابن الماشانی تیمان برای سکونت همیشگی وی ساخته شد. قلعه به خوبی حفظ شده است. موزه قوم نگاری بسیار جالبی هم درون قلعه هست که جنبه های متنوع زندگی و فرهنگ مردم این منطقه را به نمایش می گذارد.

8. شصر، ویرانه های شهر گمشده وبار

البته دیگر چیز زیادی از ویرانه های باستانی شصر (Shisr) باقی نمانده است، اما ماجراجویی در جهتی بیابانی و ورود به روستایی دورافتاده، با شترها و بزها و دیوارهایی که روی آنها نوشته شده شهر گمشده وبار هیجان خاصی دارد! در انتهای این روستا مزرعه کوچکی هست با حیوانات فراوان، از جمله چند شتر که می توانید سوارشان هم بشوید.

9. ویرانه های سمهرم

قدمت بندر قدیمیِ سمهرم (Sumhuram) به قرن سوم پیش از میلاد تا قرن پنجم پس از میلاد می رسد. این بندر یکی از مهم ترین جاهای این منطقه در دوره پیش از اسلام بوده است. سمهرم یکی از بزرگترین مراکز فراوری کُندر بوده است. این ویرانه ها فوق العاده هستند و منظرههای اطراف شان واقعا دیدنیی است. در سفر به عمان حتما سری هم به بندر قدیمی سمهرم بزنید.

10. ویرانه های البلید

ویرانه های البلید (Al-Baleed) منطقه باستان شناسی وسیعی در نزدیکی شهر صلاله است. ابن بطوطه در سال 1329 میلادی از این منطقه بازدید نموده و درباره زیبایی های آن در سفرنامه اش نوشته است. بیشتر ساختمان های این قلعه به سبک معماری منطقه ظفار (Dhofar)، با مخلوطی از چوب و سنگ ساخته شده اند.

11. قلعه سمائل

بدون شک قلعه سمائل (Samail) زیباترین قلعه ای است که در سفر به عمان می توان دید. قلعه سمائل با کوه ها و نخل های سر به فلک کشیده احاطه شده؛ یک واحه واقعی در میان کوهستان های خشک. چند کیلومتر قبل از سمائل، قلعه کوچک دیگری هم هست که به خاطر برج های نگهبانی اش معروف شده است. از بالای این برج ها همه روستا را می توان زیر نظر داشت.

12. بازار عطر صلاله

شهر صلاله (Salalah) در تجارت کُندر نقش بسیار مهمی دارد. در این شهر دو بازار مدرن هستند که مغازه هایشان با محصولات عطرآگین فراوانی پر شده اند؛ محصولاتی که از کندر ساخته می شوند. صلاله منطقه ای ساحلی هم دارد که می توانید سری هم به آنجا بزنید. مسجد بزرگ سلطان قابوس هم از دیدنی های این شهر است.

13. جزیره تلگراف یکی از جاهای دیدنی در سفر به عمان

جزیره تلگراف (Telegraph) قطعه زمین کوچکی وسط آب است که با شبه جزیره مسندم احاطه شده است. در قرن نوزدهم میلادی یک ایستگاه آنجا بود که برای تقویت پیغام های تلگرافی بریتانیا در جهت خط کابل خلیج فارس استفاده می شد. آن کابل، بخشی از کابل تلگراف لندن به کراچی بود. اما امروزه فقط ویرانه های آن به جای مانده اند. البته اگر به تلگراف رفتید، حتما غواصی در آب هایش را تجربه کنید.

14. نزوی

نزوی (Nizwa) یکی از محبوب ترین شهرها در سفر به عمان است. جاهای جالب زیادی برای بازدید دارد، از جمله بازار حیوانات و سبزیجات، قلعه ای با توپ های قدیمی پرتغالی، صنایع سفالی و شهر قدیمی. منظره بالای قلعه نزوی فوق العاده است. در این شهر می توانید از سیستم کانال کشی و تأمین آب معروف افلاج (aflaj) هم بازدید کنید که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

15. هات

هات (Hatt) روستای کوچکی در کوه های جبل اخضر است. رودخانه کوچکی دارد، از سیستم آبیاری افلاج استفاده می نماید، یکی از اهالی روستا همواره با تفنگ کلاشینکف بالای سر آن ایستاده و نگهبانی می دهد. برکه کوچکی هم هست که آب زلال آن از چشمه ای کوهستانی می آید.

16. قلعه جبرین

قلعه جبرین (Jabrin) نمونه فوق العاده ای از معماری نظامی در این منطقه است. امام سلطان ابن سیف الیعروبی در سال 1670 میلادی این قلعه را ساخت. فضای داخلی این قلعه بزرگ هیجان انگیز و سقف اتاق ها و تالارهای آن بسیار دیدنیی است. از بالای برج هم می توان منظره ها اطراف را دیدن کرد.

17. قلعه بهلا

قلعه بهلا (Bahla) یکی از قلعه های تاریخی نزدیک جبل اخضر است. قدمت این قلعه به قرن سیزدهم میلادی برمی شود. این قلعه که چند سالی هم برای بازسازی بسته بود، به خوبی حفظ شده است. این ساختمان با واحه ای احاطه شده که منظره های زیبایی دارد. قلعه بهلا هم در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

18. الحزم

الحزم (Al Hazm) محلی تاریخی است، قلعه ای بزرگ و ویرانه های متعدد روستایی قدیمی و حتی یک آرامگاه بسیار قدیمی در بالای تپه. ترکیب درخت های نخل سبز و کوه های خشک این منطقه، منظره بدیعی را خلق نموده اند.

19. ساحل سده

راندن به سمت ساحل سده (Sadah) تجربه فوق العاده ای است. منظره های این منطقه زیبا و منحصربه فرد هستند. خودِ روستای سده ساحل قرار گرفته و با کوه هایی از سنگ سیاه احاطه شده است. ماسه های ساحل هم خود را تا نزدیکیِ روستا کشانده اند.

20. تپه های شنی رملات سحمه

تپه های شنی رملات سحمه (Ramlat the Sahmah)، در واقع انتهای صحرای بزرگ ربع الخالی (Rub Al Khali) عربستان سعودی است. تپه های نارنجی رنگِ پوشیده از شن های نرم این منطقه، دل عاشقان بیابان را با خود می برد. در رملات سحمه می توانید از تپه ها بالا بروید و از منظره های زیبای اطراف لذت ببرید.

21. چاه های نفت فهود

فهود (Fahud) یکی از مراکز عمده نفت عمان است. اینجا در دل بیابان، زیرساخت های بزرگی برای استخراج نفت و گاز وجود دارد. شاید نتوان این میدان نفتی را جزو جاهای دیدنی عمان به حساب آورد، اما ترکیب برج ها و لوله ها، این محیط را کمی سورئال می نماید. برای رسیدن به فهود، باید در جهتی خاکی رانندگی کنید.

22. دورهمی های خانوادگی عمانی ها

قرارگرفتن در جمع خانوادگی عمانی ها تجربه منحصربه فردی است. آنها هم مانند ایرانی ها سفره های رنگینی پهن می نمایند. اگر در سفر به عمان کسی شما را برای نوشیدن چای، قهوه یا ناهار و شام دعوت کرد، حتما قبول کنید!

23. ریما

منظره ریما (Rima) خشک است، کوه های بی آب وعلف و دره عمیقی با صخره های بزرگ دارد. در این منطقه، میدان نفتی وسیعی وجود دارد با ماشین آلاتی که 24 ساعت شبانه روز برای استخراج این طلای سیاه از دل زمین کار می نمایند. صدای این دستگاه های استخراج به طرز عجیبی آرامش بخش است!

24. قایق های متروکه راس حیلف

راس حیلف (Ras-Hilf) مرکز استان مصیره است. اگرچه خود این شهر جاذبه های فراوانی ندارد، اما سواحل آن با قایق ها و کشتی های به گل نشسته، جزو جاذبه های سفر به عمان به حساب می آیند و نمای فوق العاده ای برای عکاسی هستند. حتی می توانید درون این قایق ها را هم دیدن کنید.

25. ساحل راس مدرکه

منظره ها ساحلی راس مدرکه (Ras Madrakah) بسیار زیبا و یکی از جاذبه های گردشگری عمان هستند. هزاران خرچنگ، بر این ساحل بکر حکمرانی می نمایند. دویدن دنبال این خرچنگ ها تا درون آب سرگرمی جالبی است! البته باید حواس تان باشد آسیبی به آنها نزنید. شنیدن سمفونی موج ها که با ضرب آهنگ طبیعت پیش می آیند و عقب می نشینند هم لحظاتی جادویی را رقم می زند.

منبع:چطـور

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2218

به "تور عمان لحظه آخری: راهنمای سفر به عمان؛ 25 جاذبه گردشگری یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان لحظه آخری: راهنمای سفر به عمان؛ 25 جاذبه گردشگری یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید