ساخت تجهیزات پرورش ماهی در قفس سرعت می گیرد

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از دانش بنیان ها طراحی، ساخت و نصب قفس های پرورش ماهی در دریا را بومی سازی کرد تا با این اقدام احتیاج به واردات آن برطرف گردد.

ساخت تجهیزات پرورش ماهی در قفس سرعت می گیرد

با این اقدام فراوری و بومی سازی این تجهیزات فناورانه سرعت گرفت. با حمایت ستاد نمونه اولیه صنعتی این قفس ها در داخل ساخته شد و این پروژه با بهره از توانمندی متخصصان شرکت دانش بنیان در حال اجرا است تا با این اقدام شاهد توسعه این کسب و کارها در کشور باشیم. در حال حاضر این پروژه در مرحله تجاری سازی واقع شده است تا احتیاج به این فناوری و واردات آن برطرف گردد.

پیش از این فناوری تجهیزات پرورش ماهی در قفس در داخل وجود نداشت و این قفس ها از کشورهایی مانند نروژ و ترکیه وارد می شد اما اکنون با ورود شرکت های دانش بنیان به بومی سازی این فناوری می توان انتظار داشت واردات این حوزه قطع گردد.

برای سرعت دریافت انجام پروژه نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری نیز از فرایند فراوری قالب براکت قفس های پرورش ماهی بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت موضوع بومی سازی فناوری قفس های پرورش ماهی تاکید نمود و گفت: امیدواریم پس از ساخت و تست پایلوت 125 تنی در دریا بتوانیم برنامه توسعه کسب و کار آن را در دستور کار قرار دهیم و سهم مهمی از بازار داخل و حتی منطقه را تامین کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 858

به "ساخت تجهیزات پرورش ماهی در قفس سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت تجهیزات پرورش ماهی در قفس سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید