ستاد پیشگیری از کرونا در آموزش وپرورش البرز فعال شد

به گزارش آناسی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش البرز با اشاره به اهمیت موضوع مقابله با کرونا، اعلام نمود که ستاد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در این اداره کل تشکیل شده است.

ستاد پیشگیری از کرونا در آموزش وپرورش البرز فعال شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات دوره های کالج در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، فرشید علیزاده یکشنبه 4 اسفند گفت: در نشست های آموزشی این ستاد پنج گروه شامل مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و نیروهای خدماتی مورد تأکید نهاده شد.

وی یادآور شد: برای آشنایی جامعه هدف آموزش وپرورش پنج هزار پوستر با محتوای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی البرز در مدارس توزیع شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش البرز ادامه داد: در این فرایند آموزشی به بهداشت نحوه شستن دست به عنوان مهم ترین عامل پیشگیری نماینده از سرایت این ویروس به دانش آموزان آموزش داده می گردد.

علیزاده بیان داشت: دانش آموزان همچنین درباره رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه کردن و قرار نگرفتن در کنار فرد بیمار را آموزش می بینند.

تهیه صابون مایع در مدارس و نظارت بر شستن دست ها در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی مورد تأکید قرارگرفته است.

همچنین بر امکان حضور نیافتن دانش آموزان و معلمان در زمان بیماری مورد تأکید نهاده شد و مدیران و معلمان باید هرروز شرایط دانش آموزان را به لحاظ سلامتی کنترل نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش البرز گفت: هرگونه تصمیم گیری دراین ارتباط توسط ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری گرفته می گردد.

علیزاده یادآور شد: برای 14 هزار فرهنگی استان البرز دوره توانمندسازی آموزشی برگزار و مرحله دوم این دوره نیز در دستور کاری نهاده شد.

وی از لغو اردوهای درون و برون استانی، همایش ها، مسابقات، استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان، کنترل و محدود کردن بوفه های مدارس، نظارت مستمر بر سیستم گرمایشی آب در مدارس به عنوان دیگر تصمیم های اتخاذشده در ستاد آموزش وپرورش البرز یادکرد.

استان البرز 500 هزار دانش آموز و 26 هزار فرهنگی دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 901

به "ستاد پیشگیری از کرونا در آموزش وپرورش البرز فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد پیشگیری از کرونا در آموزش وپرورش البرز فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید