ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون چگونه است؟

به گزارش آناسی، در دکوراسیون مدرن استفاده از رنگ طوسی بسیار کاربرد دارد. در خانه های ایرانی به طور قابل توجهی رنگ طوسی، استفاده میشود. این رنگ در دکوراسیون بسیار مجذوب کننده است. این مقاله به منظور آشنایی با دکوراسیون و ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون تهیه شده است.

ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون چگونه است؟

ویژگی های رنگ طوسی

طوسی رنگی با وقار، بزرگوار، صالح و منطقی است اما رنگ طوسی در دکوراسیون خانه به تنهایی در دکوراسیون داخلی، رنگی خنثی و غم انگیز است. این رنگ تاثیر زیادی در خلق و خوی انسان میگذارد. اما ترکیب رنگهای دیگر با رنگ طوسی، جذابیت زیادی را در دکوراسیون داخلی به وجود میاورد. استفاده از رنگهای شاد با ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون، سبب ایجاد احساس وقار در دکوراسیون میگردد.

اگر در پی دکوراسیونی به دور از تجملات هستید ، میتوانید از ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون خانه خود بهره ببرید. بعلاوه میتوانید طوسی را به اسم رنگی، برای زمینه دکوراسیون داخلی در نظر بگیرید. از آنجایی که رنگ طوسی رنگی مابین رنگ مشکی و سفید است. در چرخه رنگ جایی ندارد و با توجه به قانون چرخه رنگ نمیتوان، مکمل های ان را شناخت. اما با توجه به خنثی بودن رنگ طوسی، رنگ های سرد و گرم را میتوان به اسم مکمل رنگ طوسی به کار برد.

انواع رنگ طوسی

طوسی به علت اینکه رنگ میانه است با ترکیب رنگ های اصلی تناژ های مختلفی را ایجاد میکند. از این جا به انواع رنگ طوسی اشاره میکنیم:

  1. طوسی طبیعی
  2. دودی
  3. لجنی تیره
  4. طوسی نقره ای
  5. طوسی سربی
  6. طوسی روشن
  7. طوسی مایل به بنفش

ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون

  • ست کردن رنگ طوسی و زرد در دکوراسیون: انتخاب رنگ طوسی در کنار رنگ زرد، از جذابیت بالایی میان جوانان برخوردار است. این ترکیب رنگ اسپرت، میتواند برای اتاق خواب و نشیمن کاملا مناسب باشد.
  • ترکیب رنگ بژ و طوسی: این ترکیب رنگ بسیار مناسب برای اتاق کار است. زیرا رنگ بژ و طوسی دو رنگ خنثی هستند و برای فضای خانه خیلی مناسب نمی باشد. اما با استفاده از رنگ نارنجی یا قرمز در کنار این دو رنگ، یک ترکیب مناسب برای فضای کار است. و ایجاد احساس قدرت و جذابیت میکند.
  • ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون در کنار رنگ صورتی: ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون در کنار رنگ صورتی، مورد پسند بیشتر دختران است. این ترکیب رنگ برای اتاق خواب بسیار رنگ مناسبی است. این ترکیب در طراحی دکوراسیون به اسم ست دخترانه هم شناخته شده است.
  • طوسی در کنار سبز: رنگ سبز در کنار طوسی میتواند بسیار دلپذیر و پر هیجان باشد. اما باید این ترکیب رنگ با استاندارد استفاده گردد. اما این ترکیب فضایی سرد به وجود میاورد. اگر در پی خانه ای گرم و صمیمی میخواهید از این ترکیب رنگ استفاده نکنید. این ترکیب رنگ مناسب برای مطب و اتاق های کار است. و بهتر است از گل و گیاه با گلدان های قرمز یا نارنجی استفاده گردد.
  • رنگ طوسی در کنار رنگ ابی: ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون، در کنار رنگ ابی یکی از پر هوادار ترین ترکیب بندی هاست. از آنجا که این دو رنگ سرد هستند. استفاده از یک رنگ گرم به اسم رنگ سوم، در جذابیت فضا بی تاثیر نیست.
  • ترکیب رنگ طوسی در کنار رنگ نارنجی: ترکیب رنگ نارنجی در کنار رنگ طوسی، فضای مناسبی برای ناهارخوری و آشپزخانه است. زیرا نارنجی اشتها آور و گرم است و طوسی موجب احساس آرامش میگردد.
  • ترکیب رنگ طوسی و شیری: این رنگ در کنار طوسی موجب دلباز شدن فضا میگردد. این ترکیب رنگ برای اتاق خواب بسیار ایده آل است.
  • ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون با رنگ سفید: استفاده از دو رنگ سفید و طوسی موجب بزرگتر نشان دادن فضا میگردد. بعلاوه در خانه هایی که نور گیر آنها کم است، استفاده از این ترکیب رنگ فوق العاده تاثیر گذار است. اما برای جلوگیری از بی روح شدن فضا میتوانید، از تزئینات قرمز در کنار ان بهره ببرید. این ترکیب رنگ برای پذیرایی و نشیمن بسیار مناسب است.

طوسی و رنگ قرمز : از آنجا که رنگ قرمز پر از هیجان و شور است. استفاده از ان در کنار طوسی کم خیره کننده نیست. این ترکیب رنگ موجب انرژی بخشی و شادی میگردد. این رنگ بسیار مناسب برای اتاق خواب ها و آشپزخانه است.

منبع: اتاق
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1895

به "ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ست کردن رنگ طوسی در دکوراسیون چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید