سفیدپوش نماینده سینمای کوتاه ایران در اسکار 2022 شد

به گزارش آناسی، تهران (پانا) - فیلم کوتاه سفیدپوش به نویسندگی و کارگردانی رضا فهیمی به اسم فیلم منتخب بخش بین الملل جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که رویداد مورد تایید آموزشگاه اسکار است، نمایندگی سینمای کوتاه ایران را در نودوچهارمین جایزه اسکار برعهده دارد.

سفیدپوش نماینده سینمای کوتاه ایران در اسکار 2022 شد

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم کوتاه سفیدپوش ساخته رضا فهیمی که سال گذشته جایزه عظیم بخش بین الملل سی وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران را از آن خود کرد، طبق آیین نامه آموزشگاه اسکار به اسم نماینده سینمای کوتاه ایران در جمع فیلم های کوتاه معرفی شده به وسیله جشنواره های واجد شرایط آموزشگاه اسکار حضور خواهد داشت.

با توجه به قرارگرفتن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در فهرست فستیوال های اسکارکوالیفاید، این جشنواره و سایر جشنواره های حاضر در این فهرست، طبق ضوابط اسکار می توانند در بازه زمانی 1 اکتبر همان سال تا 30 سپتامبر سال بعد ، فیلم کوتاه منتخب همان دوره از رویداد را به این آموزشگاه معرفی نمایند. برهمین اساس فیلم کوتاه سفیدپوش به نویسندگی، تهیه نمایندگی و کارگردانی رضا فهیمی که در دوره سی وهفتم، جایزه عظیم بخش بین الملل را دریافت کرد، در اسکار 2022 حضور خواهد داشت.

نودوچهارمین اسکار در بخش فیلم های کوتاه میزبان آثاری خواهد بود که در بازه زمانی یکم اکتبر 2020 تا خاتمه سپتامبر 2021 (10 مهر 1399 تا 8 مهر 1400) در جشنواره های مورد تایید اسکار منتخب و به این آموزشگاه معرفی شده باشند.

سفیدپوش براساس قصه نعلبکی پنیر نوشته محمدصالح اعلا روایت گر داستان پیرزنی است که قالب پنیری را که خود درست نموده، به احمد پسربچه ده ساله می دهد تا احمد، پنیر و پیام پیرزن را به پدرش برساند.

این فیلم که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران فراوری شده است، پیش از این در رویدادهای بین المللی مهمی همانند جشنواره کلرمون فران فرانسه، جشنواره شورت شورتس ژاپن(از فستیوال های اسکارکوالیفاید)، جشنواره کونکورتو ایتالیا و... حضور داشته است. این فیلم بعلاوه در گروه پنج گانِ کوتاه از اواخر مهر 1400 در گروه هنروتجربه اکران خواهد شد.

رضا فهیمی کارگردان این اثر پیش از این هم با فیلم بچه ها ابری(فراوری سال 1393) و دریافت جوایز متعدد از جشنواره های معتبر داخلی و خارجی نظیر دو جایزه برترین فیلم کوتاه بخش مسابقه آسیا و جایزه عظیم جشنواره short shorts ژاپن درخشیده و در راستا اسکار قرار گرفته بوده است.

وی از جمله فیلمسازان سینمای کوتاه ایران است که با دستمایه قراردادن قصه هایی ساده و عامه فهم با استفاده از بازیگران بومی و بچه ها، بر مفاهیم عمیق انسانی و اخلاقی، طبیعت محور و دنیا شمول تاکید می نماید.

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور در فهرست جشنواره های مورد تایید اسکار که برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران رقم خورده است، فیلم منتخب جایزه عظیم بخش بین الملل خود را در هر دوره به آموزشگاه اسکار معرفی خواهد نمود. فیلم منتخب این بخش، در دوره سی و هشتم جشنواره که 27 مهر تا 2 آبان 1400 برگزار می گردد، برای راهیابی به فهرست فیلم های کوتاه حاضر در دوره نودوپنجم جایزه اسکار در سال 2023 معرفی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1919

به "سفیدپوش نماینده سینمای کوتاه ایران در اسکار 2022 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیدپوش نماینده سینمای کوتاه ایران در اسکار 2022 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید