صباغ زاده: حذف بخش نگاه نو اتفاق خوبی است و با این فرایند فیلم ها به خوبی قضاوت می گردد

به گزارش آناسی، تهران (پانا) - نشست پرسش و پاسخ فیلم رمانتیسم عماد و طوبا به کارگردانی کاوه صباغ زاده با اجرای حمیدرضا مدقق برگزار گردید.

صباغ زاده: حذف بخش نگاه نو اتفاق خوبی است و با این فرایند فیلم ها به خوبی قضاوت می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

کاوه صباغ زاده (کارگردان)، مهدی صباغ زاده (تهیه نماینده)، الناز حبیبی (بازیگر)، شهرام نجاریان (مدیر فیلمبرداری)، محسن دارسنج (طراح چهره پردازی)، پگاه احمدی (تدوین گر)، آرام موسوی (طراح لباس) و محمدرضا میرزا محمدی (طراح صحنه) در این نشست حاضر بودند.

در ابتدای نشست کاوه صباغ زاده با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان درباره فیلم دوم خود، گفت: این فیلم نسبت به فیلم قبلی ام ایتالیا ایتالیا به این دلیل که درباره همه زندگی عماد و طوبا در کل عمرشان را روایت می کرد، کار سخت تری بود و این موضوع کار را پیچیده می کرد.

او ادامه داد: برای پس فراوری کار هم درگیر ویروس کرونا شدیم و همه این موارد دست به دست هم داد که رمانتیسم عماد و طوبا فیلم پیچیده ای باشد.

مهدی صباغ زاده تهیه نماینده در پاسخ به سئوال روزنامه هنرمند که آیا فکر می کنید این فیلم گیشه پسند خواهد بود و پرفروش می گردد، گفت: من فکر می کنم تا به این جا مخاطب با فیلم ارتباط برقرار نموده و حال همه با آن خوب بود و همه با حال خوب از سینما خارج شدند و این موضوع مهم ترین اصل است.

او تأکید کرد: این اثر درباره تحکیم بنیاد خانواده است و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.

در ادامه نجاریان مدیر فیلمبرداری درباره حال و هوای فیلم شرح داد: در ابتدا می خواهم برای علی انصاریان آرزوی سلامتی داشته باشم. فضای فانتزی و رنگارنگ در همه قصه دیده می گردد. فکر می کنم همه عوامل در همه بخش ها خوب عمل کردند و حال و هوای خوب فیلم، نمود همکاری پشت صحنه بود.

دارسنج طراح چهره پردازی این فیلم شرح داد: من برای الناز حبیبی، حسام محمودی و علی انصاریان گریمی انجام دادم که فرایند زمانی بر صورتشان مشهود است.

میرزامحمدی نیز درباره طراح صحنه رمانتیسم عماد و طوبا گفت: امیدوارم از تماشای این کار سخت لذت برده باشید، سخت از این سو که ما سه دوره زمانی و مکانی را روایت می کردیم و با توجه به فضای فانتزی فیلم توجه به این مورد بسیار ضروری بود.

پگاه احمدی در مورد تدوین این فیلم شرح داد: این فیلم ژانر تازه ای در سینمای ما است و به دلیل حجم بهره گیری از جلوه های ویژه تدوین سختی داشت. من سعی کردم در راستای فیلمنامه و افکار کارگردان پیش بروم.

در ادامه صباغ زاده در پاسح به خبرنگار اعتماد آنلاین درباره حذف بخش نگاه نو جشنواره گفت: اولین فیلم من در سالی بود که بخش نگاه نو نبود و همه در یک سطح داوری می شدند. به نظر من حذف بخش نگاه نو اتفاق خوبی است و با این فرایند فیلم ها به خوبی قضاوت می گردد.

صباغ زاده در پاسخ به سینما سینما درباره سکانس هایی که جلوه های بصری خاصی دارد، شرح داد: کار صحنه سختی داشتیم که بسیار زمان بر بود.

میرزا محمدی طراح صحنه فیلم نیز در این باره گفت: پلان به پلان کار سخت بود و هدف ما ارائه و ساخت کاری باور پذیر و دلنشین بود. همین دلیل با چالش هایی روبه رو بودیم و باید به هارمونی لباس و لوکیشن فکر می کردیم.

او ادامه داد: این اولین کار فانتزی و غیر رئال من بود و برای چنین فیلمی به ابزار خلاقیت احتیاج است و کوشش بیشتری لازم داشتیم.

کاوه صباغ زاده با تاکید براینکه فیلم من بیشتر در فضای شاد است تا رمانتیک، اضافه کرد: برای فیلم بعد ی ام، نمی خواهم خودم را تکرار کنم و درامی رئال و عاشقانه خواهم ساخت.

مهدی صباغ زاده گفت: این فیلم مخارج سنگینی داشت و فیلمنامه پیچیدگی های زیادی داشت و فیلمبرداری آن سه ماه زمان برد. اما در نهایت می توانم بگویم که از نتیجه کار راضی هستم و این اعتقاد ربطی به رابطه پدر و پسری ما ندارد.

صباغ زاده ابراز امیدواری کرد مردم در سلامت به تماشای فیلم ها بنشینند و با رعایت پروتکل های بهداشتی اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

الناز حبیبی در این نشست از کاوه صباغ زاده برای اعتماد و سپردن این نقش تشکر کرد و اضافه کرد: قطعا برای این نقش کاندیدهای مختلفی بود اما با نشست های طولانی با کاوه صباغ زاده به این نتیجه رسیدیم که می توانیم این کار را انجام دهیم. باید بگویم که جای خالی علی انصاریان خیلی احساس می گردد.

کاوه صباغ زاده گفت: فیلمی که روی پرده دیدید، بهترین کاری بود که از دست ما برمی آمد و فکر نمی کنم بهتر از این می توانستیم کاری انجام دهیم. نمی توان فیلمی فانتزی ساخت که هیچ بخش رئالی در آن نباشد و از دل همین تضاد میان رئال و فانتزی است که زندگی و فیلم شکل می گیرد.

در ادامه نجاریان با بیان اینکه کار فیلمبرداری یک فرایند خلاقه است توضیح داد: از یک جایی به بعد با تکنیک های فیلمبرداری آشنا خواهی شد و چیزی که به بهتر شدن تو یاری می نماید چالش های تازه است و این اثر برای من پر از چالش های تازه بود. احساس می کنم در نسل جدید جسارت بیشتری دیده می گردد.

او ادامه داد: هر کسی که به تماشای این فیلم می نشیند حداقل در یک سکانس احساس همذات پنداری با قهرمانان فیلم خواهد نمود.

مهدی صباغ زاده گفت: من با تدوین ایتالیا ایتالیا مشکلاتی داشتم و با کاوه صباغ زاده بحث می کردم. اما در رمانتیسم عماد و طوبی بسیار از تدوین کار راضی هستم و پگاه احمدی به بهترین شکل ممکن این مهم را انجام داد. امروز نوبت نسل جوان است؛ چه در خبرنگاری و چه در عرصه سینما جوانان پیروزی را می بینیم که امیدواریم با یاری آن ها شرایط ایران را بهتر کنیم.

کاوه صباغ زاده گفت: البته من بر خلاف پدرم تدوین ایتالیا ایتالیا را بسیار دوست دارم. فیلم هایی که امروز در سینمای ایران ساخته می گردد، اغلب شبیه به هم هستند و جا پای هم گذاشته اند. عوامل و بازیگران در بیشتر آثار سینمایی تکرار می شوند و ریسکی وجود ندارد.

او مشکل اصلی بازیگران را بازی در نقش های تکراری مطرح نمود و اضافه کرد: حتی شاید بگردد گفت که خودشان را بازی می نمایند. آن ها در مواجهه با نقش های مختلف ریسک نمی نمایند و می ترسند. اما حسام محمودی، الناز حبیبی و علی انصاریان این ریسک را پذیرفته و در رمانتیسم عماد و طوبا بازی کردند.

صباغ زاده گفت: در ابتدا تصور من این بود که بعد از تجربه پیروز ایتالیا ایتالیا در ژانر فانتزی، فرایند پیدا کردن عوامل و بازیگران اثر جدیدم ساده تر گردد؛ اما این اتفاق نیفتاد و من در مجاب کردن عوامل دچار مشکل شدم. در سرانجام لازم می دانم از همه کسانی که به من اعتماد کردند و در این کار حضور داشتند، تشکر کنم.

حبیبی نیز در سرانجام گفت: در این دنیای مدرن رمانتیسم عماد و طوبا رویا و رویاپردازی را به مخاطب هدیه می دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1536

به "صباغ زاده: حذف بخش نگاه نو اتفاق خوبی است و با این فرایند فیلم ها به خوبی قضاوت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صباغ زاده: حذف بخش نگاه نو اتفاق خوبی است و با این فرایند فیلم ها به خوبی قضاوت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید