سفیر ارمنستان با سرپرست دانشگاه یزد دیدار و مصاحبه کرد

به گزارش آناسی، آراتاشس تومانیان، سفیر ارمنستان در جهت توسعه همکاری علمی با سرپرست دانشگاه یزد دیدار و مصاحبه کرد.

سفیر ارمنستان با سرپرست دانشگاه یزد دیدار و مصاحبه کرد

با تور ارمنستان از کشور زیبای همسایه دیدن کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، آراتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران با حضور در دانشگاه یزد با سرپرست این دانشگاه دیدار و تبادل نظر کرد.

قاسم برید لقمانی، سرپرست دانشگاه یزد با تأکید بر تداوم روابط دانشگاه یزد با کشور ارمنستان گفت: در ابعاد پژوهشی، آموزشی، علمی، مبادله دانشجو و فرصت مطالعاتی برای اساتید می توان ارتباط خوبی با ارمنستان داشت.

وی با اشاره به حضور 15 دانشجو از ملیت های مختلف در دانشگاه یزد اظهار امیدواری کرد: در آینده پذیرای دانشجویان ارمنی باشیم.

سرپرست دانشگاه یزد توضیح داد: دانشگاه یزد آماده همکاری با دانشگاه های ارمنستان در حوزه های معماری، فیزیک، گردشگری و آب وهوا است و از دانشگاهیان ارمنستان به منظور آنالیز دقیق زمینه های مختلف همکاری دعوت می کنیم تا در دانشگاه یزد حضور یابند.

بریدلقمانی با اعلام آمادگی میزبانی دانشگاه یزد از اعضای هیئت علمی و اساتید مدعو از دانشگاه های ارمنستان، پیشنهاد برگزاری همایش بین المللی بین دانشگاه یزد و دانشگاه ارمنستان در حوزه فناوری اطلاعات را داد.

در ادامه، آراتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران، افزایش سطح علمی و فرهنگی دو کشور را از اهداف اصلی این دیدار دانست و گفت: کشور ارمنستان تمایل دارد درزمینهٔ علم و فناوری با کشور های مختلف تعامل داشته باشد.

وی اضافه نمود: ارمنستان نسبت به ایران، ازنظر جمعیت و وسعت، کشور کوچکی است، اما در بعضی زمینه ها؛ ازنظر شاخص های بین المللی بالا و دارای فرهنگ غنی است و در تمام جنبه های فرهنگی ازجمله ادبیات، تئاتر، موسیقی و به ویژه درزمینهٔ علوم و فناوری نیز پیشرفت زیادی داشته است.

سفیر ارمنستان در ادامه به معرفی اجمالی اتحاد جماهیر شوروی سابق پرداخت و گفت: شوروی کشور بزرگی بود که ازنظر کیفیت محصولات صنعتی در سطح خوبی نبود، اما در رشته های علمی مانند فیزیک و ریاضی در سطح بالایی بود و درزمینهٔ نظامی نیز پیشرفت های زیادی داشت.

آراتاشس تومانیان گفت: کشور ارمنستان یک درصد از وسعت کشور شوروی سابق است، اما 30 درصد تولیدات رزمی کشور شوروی درزمینهٔ الکترونیک در ارمنستان انجام می گردد.

وی با اشاره به رتبه بین المللی ارمنستان در حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: شرکت های بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات در ارمنستان وجود دارند و کارشناسان ارمنستان نیز در کشور های مختلف درزمینهٔ فناوری اطلاعات نمایندگی دارند و تولیدات در این زمینه به کشور های اروپایی و آمریکایی صادر می گردد.

سفیر ارمنستان، فعالیت دانشکده های معماری و عمران در این کشور را خوب توصیف کرد و همکاری متقابل این کشور با استان یزد را به دلیل وجود پتانسیل های بالای یزد در حوزه معماری خواهان شد.

وی در انتها بابیان اینکه دانشجویان ایرانی زیادی در دانشکده پزشکی ایروان و پلی تکنیک مشغول تحصیل هستند، برای هرگونه همکاری علمی با دانشگاه یزد اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 461

به "سفیر ارمنستان با سرپرست دانشگاه یزد دیدار و مصاحبه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ارمنستان با سرپرست دانشگاه یزد دیدار و مصاحبه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید