شاهینِ فعلی همان خودرویی است که شورای رقابت ملاکِ قیمت گذاری قرار داده است

به گزارش آناسی، عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنایع خودروسازی کشور با اشاره به عرضه و تحویل خودروی شاهین به مشتریان گفت: شاهین فعلی همان خودرویی است که شورای رقابت ملاک قرار داده و قیمت گذاری کرده است.

شاهینِ فعلی همان خودرویی است که شورای رقابت ملاکِ قیمت گذاری قرار داده است

به گزارش سایپانیوز، بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید خودروی ملی شاهین در شرکت سایپا، گفت: خودرو شاهین محصول تازه سایپا، خودرویی پیشرفته و مناسب برای بازار های داخلی و خارجی با امکانات و قابلیت های روز است.

وی با اشاره به آپشن های متنوع این خودرو افزود: شاهین آپشن های متنوعی دارد که برای صنعت خودرو داخلی یک گام روبه جلو است و زمینه تسری این قابلیت ها به سایر خودرو ها را هم فراهم می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارنظر ها در خصوص قیمت گذاری شاهین شرح داد: گزارش ها نشان می دهد قیمت گذاری این خودرو بر اساس اسناد مرتبط با هزینه تولید اجرا شده و خودرویی که به بازار عرضه شده است عیناً همان خودرویی است که شورای رقابت در کلینیک خودرو ملاک قرار داده و براساس آن قیمت گذاری اجرا شده است.

رحیمی با بیان اینکه در طرح های فروش و پیش فروش شاهین و سایر محصولات خودرویی، ملاک قیمتی، ابلاغیه های شورای رقابت است، شرح داد: تا به امروز اقدامی مغایر با این امر از سوی خودروسازان گزارش نشده است.

وی با اشاره به طرح های فروش و پیش فروش خودرو، افزود: طرح های فروش و پیش فروش خودروسازان زیر نظر نهاد های نظارتی اجرا شده و گزارش ها هم حاکی از آن است که همه روال اجرایی اعم از قیمت خودروها، دریافت مبالغ پیش پرداخت، قرعه کشی ها و... بر مبنای قانون بوده است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صنایع خودروسازی کشور با اشاره به نقش دلالان و واسطه گران در بازار خودرو، یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو را همین دلالان دانست و شرح داد: متاسفانه دلالان و واسطه ها در بازار خودرو فعال هستند و به ویژه در زمینه خودرو های تازه مثل شاهین گزارش هایی مبنی بر دلال بازی واسطه ها در قیمت گذاری بازار این خودرو و تلاش جهت اعمال فشار بر خودروساز و جوسازی رسانه ای جهت کسب منافع شخصی از طریق ساماندهی خریداران و حواله داران از سوی این افراد دریافت شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1845

به "شاهینِ فعلی همان خودرویی است که شورای رقابت ملاکِ قیمت گذاری قرار داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهینِ فعلی همان خودرویی است که شورای رقابت ملاکِ قیمت گذاری قرار داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید