تور آلمان ارزان: صدراعظم سابق آلمان جاسوس آمریکا از آب عایدی

به گزارش آناسی، براساس گزارش یک مجله آلمانی، ویلی برانت صدراعظم اسبق آلمان قبل از کسب قدرت در سال های 1969-1974، به مدت چهار سال به عنوان خبرچین یگان ضد اطلاعات ارتش آمریکا (CIC) کار نموده بود.

تور آلمان ارزان: صدراعظم سابق آلمان جاسوس آمریکا از آب عایدی

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش نشریه آلمانی اشپیگل، ویلی برانت که عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) بود، از سال 1948 تا 17 مارس 1952 به یگان ضد اطلاعات ارتش آمریکا (CIC) اطلاعات می داد.

این مجله نوشت که برانت در خصوص FDJ، شاخه جوانان حزب جمهوری دموکراتیک آلمان (DDR) و حزب حاکم موسوم به اتحاد سوسیالیستی (SED) به یگان ضد اطلاعات ارتش آمریکا گزارش می داد.

در این گزارش ادعا شد که ویلی برانت بعلاوه اطلاعاتی در خصوص کارخانه های کشتی سازی، کارخانه ها، شبکه راه آهن و شبکه تلفن ارتش شوروی ارائه نموده بود.

به گفته منابع، او با افسران رابط یگان ضد اطلاعات ارتش آمریکا دیدار کرد و این افسران بیش از 200 بار در مدت چهار سال او را به عنوان مخبر قابل اعتماد طبقه بندی کردند.

براساس این گزارش، برانت که چهار سال مخبر اطلاعاتی بوده، با کد O-35-VIII ثبت و شناسایی شده بود.

برانت که در سال 1971 جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، پس از اینکه تعیین شد گونتر گیوم، مشاور و دستیار او، جاسوس حزب جمهوری دموکراتیک آلمان DDR است، کناره گیری کرد. برانت در هشتم اکتبر 1992 در منطقه آنکل در نزدیکی شهر بُن درگذشت.

منبع: فرارو
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2059

به "تور آلمان ارزان: صدراعظم سابق آلمان جاسوس آمریکا از آب عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: صدراعظم سابق آلمان جاسوس آمریکا از آب عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید