صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر فعال می شوند

به گزارش آناسی، استاندار بوشهر گفت: پیگیری می کنیم که صنایع جانبی و پایین دستی پتروشیمی فعال شوند تا شاهد بهبود شرایط اشتغال و در نهایت بهبود شرایط معیشتی مردم باشیم.

صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر فعال می شوند

احمد محمدی زاده با اشاره به استقبال مهمانان نوروزی از استان بوشهر گفت: به یمن قدوم مهمانان نوروزی در استان، شرایط گردشگری استان در سال نو رشد محسوسی داشته و امیدوارم این فرایند تداوم یابد.

او منطقه دلارام در بخش دلوار را از منطقه ها زیبای گردشگری در کنار ساحل خلیج همواره فارس دانست.

استاندار بوشهر می گوید: روزی استعمارگران انگلیسی آمدند تا این منطقه را تصاحب نمایند، ولی شهید رئیس علی دلواری و همرزمانش ایستادگی کردند و شکست سختی به انگلیسی ها تحمل کردند.

محمدی زاده گفت: استان بوشهر یک استان صنعتی است؛ 74 درصد گاز کشور به وسیله این استان تامین می گردد و برای تحقق شعار سال از همه توان موجود بهره می بریم.

او گفت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به خوبی در جنوب استان شکل گرفته و ظرفیت مناسبی برای شرکت های دانش بنیان و فراوری کالاها و ابزار مصرفی فراهم نموده است.

استاندرا بوشهر مطرح کرد که این صنعت به کالاهایی احتیاج دارند که آن ها را سرپا نگه دارند و شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در این راستا دارند.

استاندار بوشهر از توسعه شرکت های دانش بنیان اطلاع داد و گفت: شرکت های دانش بنیان از لحاظ کمی و کیفی توسعه می یابند و به سمت صنعت نفت و گاز و پتروشیمی سوق داده می شوند.

محمدی زاده می گوید: در چند سال اخیر از حوزه فراوری غفلت شده بود و خیلی از واحدها، نیمه فعال و تعطیل بودند و در سال 1401 برای رونق فراوری در بخش های مختلف برنامه ریزی شده است.

او گفت: بیش از 50 درصد از فراوری میگوی کشور در استان بوشهر فراوری می گردد یعنی از مجموع 50 هزار تن میگوی کشور 28 هزار تن در استان بوشهر فراوری می گردد.

استاندار بوشهر گفت که 165 هزار تن خرما و 700 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل نیز در استان بوشهر فراوری می گردد.

محمدی زاده گفت: توسعه سایت های پرورش میگو و راه اندازی صنایع فرآوری برای خرما نیز در دستور کار است و بدون تردید گامی در راستای بهبود شرایط اشتغال است.

او خواهان پرهیز از خام فروشی محصولات شد و گفت: در صادرات صنعتی و کشاورزی، خام فروشی می کنیم که بسیار خطرناک است.

محمدی زاده می گوید: عمده محصولات پتروشیمی به صورت خام فروشی صادر می گردد که اگر به صورت کالاهای فراوریی صادر شوند قطعا ارزآوری بیشتری دارند.

او گفت: همین محصولات خام پتروشیمی به خارج از کشور صادر و تبدیل به کالا می گردد و با چند برابر قیمت وارد ایران می گردد.

استاندار بوشهر گفت: محصولات خام پتروشیمی هر تن با قیمت 250 دلار صادر و وقتی تبدیل به کالا می گردد با 5 برابر قیمت و هر تن 1250 دلار وارد ایران می گردد که نشان می دهد خام فروشی موجبات متضرر شدن ما می گردد.

محمدی زاده تاکید نمود که اگر صنایع پایین دستی پتروشیمی راه اندازی گردد در حوزه اشتغال تحولی ایجاد می گردد و رسانه ها باید در این راستا فرهنگ سازی نمایند تا از خام فروشی جلوگیری گردد.

او گفت: ما پیگیری می کنیم تا صنایع جانبی و پایین دستی پتروشیمی فعال شوند تا شاهد بهبود شرایط اشتغال و در نهایت بهبود شرایط معیشتی مردم باشیم.

خبرنگاران بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2156

به "صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر فعال می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع پایین دستی پتروشیمی در بوشهر فعال می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید