ظریف: ترامپ فرقی با دولت های قبلی آمریکا ندارد، بزرگترین دستاوردم برجام بود

به گزارش آناسی، وزیر خارجه ایران در نشست مجازی گفت وگوی مدیترانه ای گفت نجات توافق هسته ای برجام ممکن است.

ظریف: ترامپ فرقی با دولت های قبلی آمریکا ندارد، بزرگترین دستاوردم برجام بود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دانش آموزی در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در جلسه نشست مجازی گفت وگوی مدیترانه ای ISPI گفت چنانچه طرف های اروپایی به تعهداتشان عمل نمایند نجات برجام ممکن است.

ظریف گفت: چنانچه طرف های اروپایی اجرای آنچه توافق نموده اند را شروع نمایند نجات برجام ممکن است.

ظریف در این نشست گفت بودجه دفاعی ایران سالانه 16 میلیارد دلار است در حالی که آمریکا سه برابر این رقم را هر سال به عربستان سعودی سلاح می فروشد.

وزیر خارجه ایران درباره اقدام تهران برای کاستن از تعهداتش ذیل توافق هسته ای گفت: کاری که ما نموده ایم بر خلاف برجام نیست بلکه در چارچوب این توافق بوده است.

ظریف در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ما با دو ویروس روبرو هستیم. یکی ویروس کرونا و دیگری یکجانبه گرایی.

وزیر خارجه ایران توضیح داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همان کارهایی را علناً انجام می دهد که سایر دولت های آمریکا پشت پرده انجام می دادند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران درباره صلح در سوریه گفت: ما نباید برای صلح در سوریه پیش شرط داشته باشیم.

او همچنین گفت: ضروری است همه ما ملاحظات سیاسی را کنار گذاشته و به یاری های بین المللی برای اهداف انسان محبت آمیز رو بیاوریم.

ظریف در این کنفرانس خبری گفت که بزرگترین دستاوردش برجام بوده است. او گفت: بزرگترین دستاورد من برجام بود: ما توانستیم با دیپلماسی مسئله ای را حل کنیم که می توانست به جنگ منجر گردد.

وی در ادامه گفت: بزرگترین تأسفم است که نتوانستم همسایگانمان را قانع کنم که باید در مورد امنیت منطقه با هم همکاری کنیم.

سخنرانی ظریف در نشست مجازی گفت وگوهای مدیترانه ای صورت گرفت. این گفت وگو به همت دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران IPIS و موسسه مطالعات سیاست خارجی ایتالیا ISPI و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم در قالب نشست های مرتبط با اجلاس 2020 گفت وگوهای مدیترانه ای MED برگزار می گردد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه هفته گذشته نیز در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 به صورت مجازی شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: 41 سال کوشش آمریکا برای به زانو درآوردن ملت ایران شکست خورده است.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1215

به "ظریف: ترامپ فرقی با دولت های قبلی آمریکا ندارد، بزرگترین دستاوردم برجام بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ترامپ فرقی با دولت های قبلی آمریکا ندارد، بزرگترین دستاوردم برجام بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید