فرانسه: روسیه در خروج از پیمان آسمان های باز تجدید نظر کند

به گزارش آناسی، وزارت خارجه فرانسه طی بیانیه ای تجدید نظر روسیه در موضوع خروج از پیمان آسمان های باز را خواهان شد.

فرانسه: روسیه در خروج از پیمان آسمان های باز تجدید نظر کند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسه تجدیدنظر روسیه در خروج از پیمان بین المللی آسمان های باز را خواهان شد.

وزارت خارجه فرانسه طی بیانیه ای خاطرنشان کرد فرانسه از اظهارات روسیه در مورد برنامه های خود برای شروع فرایند خروج از پیمان آسمان های باز، که از ارکان سیستم کنترل تسلیحات متعارف است و همچنین صلح و امنیت در قاره ما را تقویت می نماید، ابراز تاسف می نماید. ما امیدواریم که فدراسیون روسیه در تصمیم خود تجدید نظر کند.

فرانسه تصمیم روسیه در قبال پیمان آسمان های باز را موجب تضعیف این پیمان دانست که کوشش های متقابل برای بهبود امنیت جمعی را تحت الشعاع قرار می دهد. انگلیس و آلمان نیز پیش از این نسبت به اعلام فرایند خروج از پیمان آسمان های باز از سوی روسیه ابراز تاسف کردند.

وزارت خارجه روسیه روز آدینه طی بیانیه ای خاطرنشان کرد نظر به اینکه هیچ پیشرفتی در برطرف موانعی عملکرد پیمان آسمان های باز در شرایط جدید حاصل نشده است، وزارت امور خارجه روسیه مجاز است شروع مراحل داخلی برای خروج فدراسیون روسیه از پیمان آسمان باز را اعلام کند.

آمریکا در ماه نوامبر رسما خاطرنشان کرد این کشور دیگر در پیمان آسمان های باز حضور ندارد. در هفته های اخیر بی اعتمادی بیشتری میان واشنگتن و مسکو ایجاد شده و دلیلش خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز است. واشنگتن اول خرداد ماه مدعی شد که در واکنش به اقدامات روسیه، از پیمان آسمان های باز خارج می گردد.

پیمان آسمان های باز توافقنامه ای بین 34 کشور دنیا است که سال 2002 به امضا رسید و به اجازه پرواز هواپیما های تجسسی بر فراز مناطق کشور های عضو این پیمان ارتباط می یابد. کارشناسان بر این باورند با توجه به اینکه پیمان مذکور برای ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشور های امضاکننده در مورد همه تحرکات و فعالیت های نظامی که ممکن است سبب نگرانی آن ها گردد، امضا شده است، خروج آمریکا از آن بذر بی اعتمادی را خواهد کاشت. چرا که این معاهده به منظور افزایش اعتماد میان کشور های عضو ناتو با بلوک شرق پس از جنگ سرد طراحی شده بود که آن هم از سوی آمریکا بی اثر شد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1490

به "فرانسه: روسیه در خروج از پیمان آسمان های باز تجدید نظر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه: روسیه در خروج از پیمان آسمان های باز تجدید نظر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید