لاوروف: اتحادیه اروپا کاملاً پیرو سیاستهای آمریکا شده است

به گزارش آناسی، وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا ادعای ایفای نقش یک قطب نظام نوین جهانی را کنار گذاشته و کاملاً پیرو آمریکا شده، از کوشش غرب برای ضربه زدن به همکاری های نظامی - فنی هند با روسیه اطلاع داد.

لاوروف: اتحادیه اروپا کاملاً پیرو سیاستهای آمریکا شده است

با ما سفر کنید و با قیمت تور ارزان اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، امروز(سه شنبه) در سخنرانی خود در نشست شورای امور بین الملل روسیه که به وسیله کنفرانس ویدیوئی برگزار گردید، اعلام نمود که اتحادیه اروپا ادعای خود درباره ایفای نقش، به عنوان یکی از مراکز دنیا چند قطبی را کنار گذاشته و کاملاً به سمت پیروی از ایالات متحده روی آورده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف گفت: یکی از نتیجه گیری هایی که من می خواهم اکنون انجام دهم و ما در حال حاضر روی آن کار می کنیم، ارزیابی این پدیده است که ظاهراً اتحادیه اروپا دیگر نمی تواند ادعای نقش یکی از قطب ها در دنیا چندقطبی را که به صورت عینی شکل گرفته، داشته باشد و کاملاً به سمت پیروی از ایالات متحده آمریکا سوق پیدا نموده است.

وزیر خارجه روسیه این واقعیت را مورد توجه قرار داد که آلمان اخیراً در بسیاری از مسائل دقیقاً این خط مشی را دنبال نموده، در حالی که ادعای خود را برای داشتن نقش رهبری کامل در اتحادیه اروپا همچنان حفظ نموده است. به گفته وی، فرانسوی ها تا حدودی سیاست متفاوتی را در پیش گرفته اند ، ولی گرایش غالب در اتحادیه اروپا به سمت کنار گذاشتن ادعاهای خود درخصوص یکی از قطب های نظام چند قطبی دنیا است.

لاوروف یادآور شد که اتحادیه اروپا با تصویب مکانیزم عمومی برای اعمال تحریم ها برای نقض حقوق بشر، پس از مواضع آنها در قبال حملات شیمیایی و سایبری، بار دیگر توانست تحسین مایکل پامپئو، وزیر خارجه آمریکا را به دست آورد، بدون اینکه زحمت درخواست تجدیدنظر در نهادهای دنیای را که تحت نظارت سازمان ملل ایجاد شده اند، به خود بدهد.

کوشش غرب برای کاهش همکاری های نظامی هند با روسیه و مقابله آن با چین

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین اعلام نمود که کشورهای غربی هند را تحت فشار زیادی قرار می دهند تا همکاری های نظامی - فنی دهلی نو با مسکو را تضعیف نمایند و این کشور را به مقابله با چین سوق دهند.

لاوروف گفت: من تردیدی ندارم که غرب در کوشش است تا الگوی نظام تک قطبی دنیای را احیا کند. کشورهایی مانند چین و روسیه به سختی تابع آن خواهند بود؛ ولی قطب هایی مانند هند، در معرض سیاست های بسیار پیچیده و تهاجمی غرب قرار دارند که سعی دارد این کشور را به سمت بازی های ضدچینی سوق و راه حل هندو - اقیانوس آرام را ارتقا دهد و کوشش می نماید تا مشارکت بسیار و روابط راهبردی و ممتاز ما با هندی ها را تضعیف کند. فشار بسیار سختی از سوی آمریکایی ها بر دهلی درخصوص کاهش همکاری نظامی - فنی با روسیه اعمال می گردد.

به گفته وی، در حال حاضر کشورهای غربی، با نادیده دریافت گرایش های واقع بینانه توسعه دنیای، دوباره مایلند تا به الگوی دنیا تک قطبی بازگردند و همه کشورها را درگیر آن نمایند و روسیه و چین را به بعد بسپارند؛ البته مقامات مسکو هم در نظر دارند دستور کار واحدی را در عرصه بین المللی پیش ببرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1495

به "لاوروف: اتحادیه اروپا کاملاً پیرو سیاستهای آمریکا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: اتحادیه اروپا کاملاً پیرو سیاستهای آمریکا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید