لذت سفر به ایتالیا در این غذاهای خوش طعم

به گزارش آناسی، چند غذای ایتالیایی که باید امتحان کنید

خوش طعم، اصیل و تازه. این ها ویژگی غذاهای ایتالیایی است و یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر به ایتالیا هم غذا خوردن است. غذا برای مردم این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ایتالیا به اندازه ای غذاهای متنوع و خوشمزه دارد که اصلا نمی توان گفت کدام غذا از دیگری خوشمزه تر است و این موضوع مطمئنا یک موضوع سلیقه ای است. در این فهرست از خبرنگاران سعی شده تا 7 تا از بهترین غذاهای ایتالیایی به شما معرفی گردد. البته که این فهرست سلیقه ای است بنابراین اگر با آن اختلاف نظر داشته باشید، طبیعی است:

لذت سفر به ایتالیا در این غذاهای خوش طعم

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

پیتزا ناپلتانا: یکی از سنتی ترین غذاهای ایتالیایی، پیتزا ناپلتانا است که از نان تخت با گوجه، پنیر موتزارلا و روغن زیتون در روی آن درست می گردد. البته درست است که شاید پخت آن ساده به نظر برسد اما واقعا خیلی بیشتر از یک پیتزا با چند مواد ساده، احتیاج به دقت دارد و درست کردن آن یک هنر است! سادگی و تازه بودن مواد در این پیتزا، آن را به یک غذای مناسب و کامل و با کیفیت تبدیل می نماید.

لازانیا: لازانیا یکی از با سابقه ترین غذاهای ایتالیایی است که به دلیل خوش طعم بودنش به سرعت راه خودش را به فرهنگ غذایی ایران هم باز کرد. یک غذای سنتی و راحت با کمی ریزه کاری، که از لایه های مختلف ورقه های پاستا، گوشت و مخلفات، سس و پنیر درست می گردد.

بستنی: درست است که بستنی در ایتالیا اختراع نشد است اما مطمئنا ایتالیایی ها خیلی حرفه ای آن را درست می نمایند. هنوز تعیین نیست چه کسی برای اولین بار این دسر یخی خوشمزه را در ایتالیا درست کرد اما تاریخچه ای رنسانسی دارد. امروزه بیشتر از 3000 نوع بستنی در ایتالیا وجود دارد که بهترین آنها را می توان در رم، فلورانس و بولوگنا پیدا کرد. دانستن این مقدار تنوع کافی است که بدانید داریم درباره یکی از مهدهای بستنی جهان صحبت می کنیم!

پانزانلا: پانزانلا نام سالادی خوشمزه از منطقه توسکانی ایتالیا است که از نان و گوجه فرنگی تشکیل شده است و زمان سرو آن بیشتر در فصل تابستان است.

اسپاگتی آلا کاربونارا: افرادی که اسپاگتی کاربونارا را امتحان نموده باشند ممکن است بگویند این غذا خیلی شاخص نیست. درست است که شاید خیلی قدیمی یا خاص ترین اسپاگتی نباشد اما واقعا طعم خوبی دارد. اسپاگتی کاربونارا از گوشت خوک، پنیر، فلفل سیاه و رومانو درست می گردد. اسپاگتی آلا کاربونارا مخصوص شهر رم است.

کاپونتا: اگر فقط یک فرصت در زندگی تان داشته باشید که به شهر سیسیل سفر کنید و در آن جا هم، فقط فرصت امتحان کردن 1 غذا را داشته باشید، مطمئنا باید کاپونتا باشد! نقش اصلی این غذا را بادمجان بازی می نماید و ترکیب آن با پیاز، کرفس و چند نوع سبزیجات دیگر به همراه سس ترش و شیرین، مزه باورنکردنی ای به آن می دهد.

براتا: اگر پنیر دوست باشید و از میان پنیرها به موتزارلا علاقه داشته باشید، براتا برایتان دوست داشتنی خواهد بود. این غذای خوشمزه با پنیر موتزارلا و خامه تازه درست می گردد و در کنار انواع پاستاها و ساندویچ ها سرو می گردد.

منبع: travelaway

منبع: الی گشت
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 486

به "لذت سفر به ایتالیا در این غذاهای خوش طعم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت سفر به ایتالیا در این غذاهای خوش طعم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید