لزوم بهره برداری از ظرفیت های گردشگری کردستان در ایام نوروز

به گزارش آناسی، به گزارش خبرنگاران، امیر قادری ظهر امروز دوشنبه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان در سنندج گفت: از آنجا که کردستان از نظر آداب و سنن و فرهنگ استانی غنی است ظرفیت جذب گردشگر زیادی در تمامی ایام به ویژه تعطیلات را دارا است.

لزوم بهره برداری از ظرفیت های گردشگری کردستان در ایام نوروز

با قیمت تور عمان پاییز از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

وی مطرح نمود: با توجه به اینکه گردشگری یکی از ابعاد و مولفه های توسعه در هر جامعه ای به شمار می آید بنابراین می طلبد به این پتانسیل ارزشمند در استان ما هم توجه ویژه ای گردد.

وی به اجرای طرح نوروزبازار در استان اشاره نمود و اظهارداشت: برای اجرای مطلوب این طرح احتیاج به برگزاری جلساتی با حضور ادارات ذیربط در استان در راستای هماهنگی بیشتراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: نوروز بازار طرحی فرهنگی است و نباید نگاهی مالی به آن گردد.

قادری مسئول چادرها و کانکس های ورودی سطح شهرهای استان در تعطیلات نوروز را هلال احمر استان خواند و اعلام کرد: متاسفانه در سنوات گذشته شاهد ناهماهنگی هایی در بحث استقرار چادرهای راهنمای گردشگران در ورودی سطح شهرهای استان بودیم و امیدواریم سال جاری این مسئله رخ ندهد.

وی ادامه داد: در رابطه با اعلام آمار مسافران نباید به صورت پراکنده عمل گردد و تمامی آمار باید به دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان ارجاع داده گردد و از این کانال هم اعلام و منتشر گردد.

وی به مبحث بیمه در ایام نووز هم اشاره نمود و گفت: برای مسافرانی که احیانا در تعطیلات نوروز در استان دچار حادثه ای می شوند می طلبد بیمه ایران با سایر بیمه های موجود هماهنگی همه جانبه ای داشته باشد تا در اسرع وقت خدمات لازم به حادثه دیدگان ارائه گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه مسئولیت تامین پارکینگ ویژه مهمان نوروزی با شهرداری ها است، افزود: اداراتی که سال های قبل مکان هایی را در اختیار شهرداری برای پارکینگ خودروهای مسافران نوروزی قرار دادند انتظار می رود سال جاری هم همچنان این اقدام را انجام دهند.

قادری اعلام کرد: بیمارستان ها و مراکز اقامتی استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی باید ازآمادگی کاملی برخوردار باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 831

به "لزوم بهره برداری از ظرفیت های گردشگری کردستان در ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهره برداری از ظرفیت های گردشگری کردستان در ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید