ماچو پیچو کجاست؟

به گزارش آناسی، معرفی

ماچو پیچو یا ماکچو پیچو (به معنی کوه قدیمی) یک قلعه نظامی قرن پانزدهمی ساخت اینکاها است که روی خط الراس کوهستانی واقع در ارتفاع 2,430 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. اغلب باستان شناسان بر این عقیده هستند که این مکان به عنوان مستغلاتی برای امپراطور پاچاکوتی (نهمین ساپای اینکا که بین سال های 1438 تا 1472 میلادی حکومت کرد) ساخته شد. ماچو پیچو اغلب به اشتباه شهر گمشده اینکاها خوانده می شود. این شهر باستانی مشهورترین نماد تمدن اینکا به شمار می رود. اینکاها این مکان را حدود سال 1450 میلادی ساختند اما تنها حدود یک قرن بعد در زمان استیلای اسپانیای ها آن را ترک کردند. ماچو پیچو به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات از دید اسپانیایی ها پنهان ماند تا از ویرانی در امان بماند. این شهر برای قرن های متمادی ناشناخته بود تا اینکه در سال 1911 میلادی، تاریخدانی آمریکایی به نام هیرام بینگهام آن را کشف و به دنیایان شناساند. ماچو پیچو به سبک معماری کلاسیک اینکاها با دیوارهای خشکه چین (کنار یا روی هم چیدن عناصر ساختمانی بدون استفاده از ملات) ساخته شده است. سه ساختار اولیه ماچو پیچو شامل سنگ های مقدس اینتی وانتانا، معبد خورشید و اتاق یا معبد سه پنجره می شود. بسیاری از ساختمان های این شهر بازسازی شده اند تا درکی بهتر از حالت اولیه آن ها را به گردشگران بدهند. در ساخت بناها از سنگ هایی بزرگ استفاده شده است که گاهی مقدار برخی از آن ها به بیش از 50 تن هم می رسد. اطراف این شهر را مزارع پلکانی شکلی فراگرفته است که قبلا در آن ها غلاتی همچون ذرت و سیب زمینی کشت می شد. وسعت این مکان به بیش از 32,500 هکتار می رسد. ماچو پیچو علاوه بر قرار گرفتن در فهرست میراث دنیای یونسکو، یکی از عجایب هفتگانه ی تازه دنیا هم به شمار می رود.

ماچو پیچو کجاست؟

آدرس

پرو، منطقه ِ کوزکو، استان اوروباما، منطقه ماچو پیچو

دسترسی

ماچو پیچو در 80 کیلومتری شمال شرقی شهر کوزکو واقع شده است. دمای این ناحیه در پایین ترین حالت خود حدود 6 و در بالاترین حالت به حدود 21 درجه سانتی گراد می رسد. هزینه بلیت ورود به این مکان باستانی برای بزرگسالان 128 و دانشجویان (با ارائه مدرک معتبر) 65 نوئوو سول (واحد پول کوزکو) می شود. البته نرخ بلیت برای ساعات شب به ترتیب 45 و 22 نوئوو سول خواهد بود. یادتان باشد قبلا از سفر، بلیت تان را از قبل و از طریق سایت machupicchu.gob.pe با استفاده از ویزا کارت یا مستر کارت تهیه کنید.

بهترین زمان برای سفر

ماچو پیچو در تمان طول سال به روی عموم باز است، اما شما روی دو مورد نمی توانید خیلی حساب باز کنید، یکی آب و هوای خشک و دیگری جمعیتی که از این مکان بازدید می کنند. در هر زمانی ممکن است باران ببارد، با این وجود از اکتبر تا آوریل را به صورت رسمی فصل بارانی می نامند. پرگردشگرترین زمان هم جولای تا آگوست است. با این وجود همیشه باید انتظار جمعیت زیاد را داشته باشید.

راه های دسترسی

اینکا تریل

اگر وقت کافی دارید و می خواهید خودتان را حسابی درگیر جاذبه های تماشای پرو کنید، بهترین راه سفر به ماچو پیچو پیاده روی از طریق اینکا تریل است . طی کردن این راستا با شرکت در تورهای مخصوص، حدود 4 روز (3 شب اقامت) به طول می انجامد. از آنجایی که در این مدت از شهرک های قدیمی، تونل ها، خرابه ها، جنگل ها و بیشه های مه آلود عبور می کنید، باید از سطح خوبی از توان بدنی برخوردار باشید. سطح تجربه ای که شما از طی کردن این راستا دریافت خواهید کرد، به شرکت های ارائه دهنده توری بستگی دارد که برمی گزینید. کیفیت این تورها از عادی تا لوکس است، بنابراین در انتخاب شرکت ارائه دهنده بسیار دقت کنید. بهترین پیشنهاد این است که در تورهای سطح میانه شرکت کنید، چرا که تورهای ارزان سطح خدمات ضعیفی ارائه می دهند. یادتان باشد حتما کفش مناسب بپوشید. در ضمنً کوله پشتی مناسبی انتخاب کنید تا اذیت نشوید. علاوه بر این ها برای روزهای بارانی و سرد هم لباس مناسب به همراه داشته باشید . هزینه شرکت در این تورها برای هر نفر بسته به سطح کیفی آن بین 450 تا 650 دلار آمریکا می شود .

قطار

سه سطح از خدمات سفر با قطار (Expedition, Vistadome, Hiram Bingham) وجود دارد. ارزان ترین این خدمات Expedition است که راستا یک طرفه آن 73 دلار می شود. زمان این نوع سفر حدود 3.5 ساعت است. بلیت مربوطه را می توانید از سایت www.perurail.com تهیه کنید. نکته مهم در مورد این سفر تعداد محدود آن است که به روزی 4 بار محدود می شود و همه آن ها در طول صبح انجام می پذیرد .

تاکسی

با استفاده از تاکسی، از کوزکو تا شهر Ollantaytambo حدود 90 دقیقه طول می کشد. (30 دلار/ 80 نئوو سول )

اتوبوس

تعدادی اتوبوس وجود دارد که از شهر کوچک Aguas Calientes هر 15 دقیقه یک بار (از ساعت 5:30 دقیقه صبح) به سمت ماچو پیچو حرکت می کنند. این راستا حدود 20 دقیقه به طول می انجامد و هزینه آن برای بزرگسالان 24 و بچه ها 12 دلار آمریکا می شود. این بلیت ها به صورت رفت و برگشت هستند .

نکته ها:

  • مقصد تمام وسایل نقلیه شهر قدیمی Ollantaytambo است.
  • یک کافه و سرویس بهداشتی در ورودی ماچو پیچو وجود دارد، اما توصیه می کنیم مقداری خوراکی به همراه داشته باشید، چرا که مواد غذایی در این منطقه گران (حدود 11 دلار برای برگر) است.
  • بهترین چشم انداز ها ماچو پیچو را می توانید هنگام غروب تماشا کنید.
  • کلاه آفتاب گیر و ضد آفتاب فراموش نشود.
  • یادتان باشد به موقع به قطار یا اتوبوس برگشت برسید. اگر آن ها را از دست بدهید احتمالا مجبور خواهید بود شب را همانجا سپری کنید.
منبع: کجارو / escapetraveler.com / peru.travel / en.wikipedia.org
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 2063

به "ماچو پیچو کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماچو پیچو کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید