مبادله دو محکوم ایرانی و تاجیکستانی

به گزارش آناسی، خبرگزاری خبرنگاران- معاون وزیر دادگستری از مبادله دو محکوم ایرانی و تاجیکستانی اطلاع داد.

مبادله دو محکوم ایرانی و تاجیکستانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مبادله دو محکوم ایرانی و تاجیکستانیمحمود عباسی اضافه نمود: در سفر اخیر آقای ظریف به دوشنبه و رایزنی با رئیس جمهور تاجیکستان، زمینه عفو و انتقال دو تن از محکومان ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان های تاجیکستان می گذراندند، فراهم شد.

وی گفت: همچنین مبادله دو تن از محکومان ایران و تاجیکستان و بازگشت یکی دیگر از محکومان ایرانی که مورد عفو رییس جمهور تاجیکستان قرار گرفته نیز انجام شد.

عباسی ضمن تشکر و قدردانی از وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات تاجیکستان، حسن نیت وزیر دادگستری کشورمان در موافقت با انتقال یک تن از محکومان تاجیکستانی به دوشنبه را نیز شایسته تقدیر برشمرد.

وی تاکید نمود: همکاری های بسیار خوبی بین مقامات ایران و تاجیکستان در زمینه های حقوقی و قضایی برقرار است و ما در صدد گسترش و تعمیق این روابط هستیم.

رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری همچنین از تشکیل کمیته پیشگیری از وقوع جرم کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از ایرانیان خارج از کشور به ریاست قائم مقام معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در وزارت دادگستری اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، عباسی اضافه نمود: آموزش و اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرم توسط هموطنانی که به دیگر کشور ها سفر می نمایند در دستور کار این کمیته است و ما اعتقاد داریم بیشترین توجه خود را باید به امر پیشگیری متمرکز کنیم؛ زیرا پیشگیری علاوه بر صیانت از حیثیت و اعتبار بین المللی کشور مانع از صرف هزینه های هنگفت مبارزه با جرم و زندان و انتقال محکومان می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anasi.ir شناسه مطلب: 1696

به "مبادله دو محکوم ایرانی و تاجیکستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبادله دو محکوم ایرانی و تاجیکستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید